Собственикът на магазините IKEA – Ingka Group, ще задели 2 млрд. евро, за да разшири дейността си в САЩ през следващите три години. Това е най-голямата инвестиция на компанията в една страна и цели да спечели американските потребители, докато други големи търговци затварят магазините си, пише Ройтерс.
Шведската IKEA, която отваря първия си магазин в САЩ през 1985 г., близо до Филаделфия, се опитва да спечели пазарен дял в САЩ, докато останалите с по-малко кеш потребителите търсят по-достъпни продукти.
„Виждаме възможности във всички щати в САЩ, но бих казал най-вече на юг, където виждаме голямо търсене, на което за момента не можем да отговорим“, казва Толга Онку, ръководител на IKEA в Ingka Group.
Ingka планира да отвори осем нови големи магазина IKEA и девет по-малки, както и да ремонтира съществуващите магазини в САЩ, който е вторият по големина пазар по продажби за IKEA след Германия, заяви компанията в четвъртък.
Онку заяви, че още не са определени конкретни локации за магазините. Новите магазини, включително 9 „точки за планиране и поръчки“ – по-малките магазини за съвети и поръчки на мебели за доставка, допълват вече планираните отваряния на IKEA в центъра на Сан Франциско и в Арлингтън, щата Вирджиния.
Тъй като потребителите харчат по-малко, големите ритейлъри Walmart и онлайн търговецът на мебели Wayfair намаляват работни места и затварят магазини, създавайки възможност за IKEA изберат по-евтини пространства за магазини и складове. Разширяването на IKEA ще създаде 2000 работни места, каза Ingka.
„Има налични локации, които не бяха налични преди, има възможности за над ускорим инвестициите в придобиването на земя и съществуващи локации, за да доближим по-силно IKEA до хората“, коментира Онку.
Планираните магазини ще увеличат броя на локациите на IKEA в САЩ с около една трета – от 51 години и две „точки за планиране и поръчки“. Ingka Group отчете приходи за 5,5 млрд. евро в САЩ през финансовата 2022 година.