fallback

Сблъсъкът на титаните: Lidl надви Tesco в дело за търговска марка

Делото беше свързано с употребата на жълт кръг на фона на син квадрат от британската верига

16:02 | 19.04.23 г.

Германският дискаунтер Lidl в сряда спечели дело за търговска марка срещу най-големия търговец на дребно във Великобритания Tesco във Върховния съд на Лондон. Делото беше свързано с употребата на жълт кръг на фона на син квадрат, предава Ройтерс.

Lidl заведе дело срещу Tesco през 2020 г. малко след като Tesco използва жълтия кръг върху син квадрат, за да рекламира схемата си с отстъпки Clubcard Prices (Цени с клубна карта).

Програмата на Tesco се използва в магазините на компанията, понякога до конкретни намалени продукти, както и по-общо за реклама на схемата.

Съдия Джоана Смит отсъди в писмено решение в сряда, че Tesco “се е възползвала несправедливо от отличителната репутация“ на ниските цени, поддържани от търговските марки на Lidl.

Съдията обаче отхвърля твърдението на Lidl, че Tesco е имала „преднамереното субективно намерение да се възползва от успеха на Lidl”, напомняйки за германската верига.

Говорител на Lidl каза в изявление: „Доволни сме, че съдът се съгласи с нас и че сега ще нареди на Tesco да спре да използва логото върху клубните си карти“.

Tesco заяви, че възнамерява да обжалва решението, което говорител описа като „просто за цвета и формата на логото за Clubcard Prices”.

Компанията каза в изявление, че Tesco е „изненадана и разочарована“ от решението, което според тях „няма въздействие върху нашата програма Clubcard Prices, която ще продължим да управляваме точно по същия начин“.

Двете компании се размениха обвинения, че копират брандове и мамят клиентите в дело през февруари, което се проведе на фона на ценова война между традиционните супермаркети и конкурентите им, продаващи с отстъпки.

Lidl твърдеше, че Tesco целенасочено е копирала търговската марка на германската верига, за да заблуди потребителите да мислят, че цените им са сравними. В същото време адвокатите на Tesco обвиниха Lidl в лицемерие и че копира брандинга на добре познати продукти, например бисквитките Oreo.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:11 | 19.04.23 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още