fallback

Една трета от продажбите на Nestle идват от нездравословни стоки

Компаниите за хранителни стоки са под натиск да се отчитат в съответствие с независими одобрени от правителствата мерки за това колко питателни са техните продукти

16:34 | 21.03.23 г.
Автор - снимка
Редактор

Компанията за потребителски продукти Nestle обяви, че една трета от продажбите ѝ идват от стоки, които не са независимо определени като здравословни, след като е направила тест за хранителните стойности на цялото си портфолио, съобщава Bloomberg.

Откритията показват, че Nestle има пространство да се подобрява, тъй като цели да бъде най-голямата компания за здравословни и уелнес храни. Nestle каза във вторник, че според системата Health Star Rating 30% от портфолиото на швейцарската компания се смятат за здравословни, а 35% - за нездравословни.

Останалото идва от храна за домашни любимци, адаптирано мляко и медицински храни, които не са били тествани, тъй като са създадени да отговарят на конкретни цели, например подпомагане на функцията на бъбреците.

Компаниите за хранителни стоки са под натиск да се отчитат в съответствие с независими одобрени от правителствата мерки за това колко питателни са техните продукти, а не в съответствие със собствените им вътрешни показатели, въпреки че индустрията не се е договорила на единна скала.

Nestle реши да използва системата HSR, широко използвана в Австралия и Нова Зеландия, която оценява продаваните продукти с половин звезда до пет звезди. Резултат от 3,5 звезди или повече се счита за здравословен.

Повече прозрачност

ShareAction, инвеститорска кампанийна група, която настоява за повече прозрачност от страна на Nestle, приветства новото отчитане, но призова компанията да подобри класирането си.

„Като една от най-големите компании за храни и напитки в света Nestle има огромно влияние върху това, което хората ядат и пият“, коментира Холи Габриел, активист на ShareAction. „Тревожното, което показва този доклад, е, че компанията все още твърде много зависи от продажбата на по-малко здравословни храни и напитки“, посочва Габриел.

Оценките се основават на енергийното съдържание на продукта, наситените мазнини, общите захари, натрий, протеини, диетични фибри и съдържанието на плодове, зеленчуци, ядки и бобови растения. Продукти като сладкарски изделия или солени сосове имат по-ниски резултати в скалата на оценка, докато продукти с ниско съдържание на мазнини, ниско съдържание на сол и захар, включително обикновено кафе и вода, имат по-високи резултати.

Повишената прозрачност помага на инвеститорите да разберат доколко компаниите са изложени на усилията за ограничаване на затлъстяването, например чрез забрани за реклама. Това също така засилва натиска върху компаниите да преформулират продуктите, за да ги направят по-здравословни.

Въпреки че Nestle има накъде да се подобрява, по-голямата част от продажбите на компанията няма да попаднат в рамките на законодателството срещу нездравословната храна, защото са храна за домашни любимци или продукти като адаптирано мляко или се считат за относително здравословни.

Съперниците Danone и Unilever вече отчитат своите портфейли в съответствие с HSR.

Danone каза, че през 2021 г. около 90% от продуктите ѝ по обем на продажбите са получили HSR рейтинг от 3,5 звезди или повече. Само 17% от портфолиото на Unilever за хранене и сладолед достига този стандарт през същата година.

Nestle промени рецептите на продукти като Nesquik, за да съдържат по-малко захар на някои пазари, но главният изпълнителен директор Марк Шнайдер каза пред анализатори по-рано тази година, че докладването за хранителните стойности не означава, че групата ще се откаже от продукти като KitKat и Smarties.

„Не се интересуваме от цел, при която по-здравословните части от портфолиото ще надминат другите части от портфолиото“, каза той и допълни: „Искаме да успеем и в двете” насоки.

Nestle каза, че проучването обхваща продуктите, носещи 97% от приходите ѝ, с изключение на някои продукти, които не са храни или напитки, както и някои скорошни придобивания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:34 | 21.03.23 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още