fallback

Kaufland България: За 17 години сме инвестирали над 1,7 млрд. лв. в дълготрайни активи

Компанията направи финансова равносметка по повод рождения си ден на 8 март

09:30 | 09.03.23 г.
Автор - снимка
Създател

1,7 млрд. лв. са инвестициите в дълготрайни активи, които е реализирала в последните 17 години най-голямата компания в ритейл сектора у нас – Kaufland България, показва финансовата равносметка на веригата по повод рождения ù ден на 8 март.

През 2023 г. Kaufland България е сред трите най-големи работодатели в страната - с над 6600 служители, като от 2006 г. до сега изплатените от компанията заплати възлизат на 932 млн. лв.

Средният брой на артикулите във всеки един от 63-те магазина в цялата страна е до 20 хил., като 87% от тях са от български производители или доставчици. 1,46 млрд. лв. са внесените към държавата данъци и 307 млн. лв. са платените осигуровки на служителите за същия период.

„През всичките 17 години водещи в работата ни са били прозрачната, точна и ясна комуникация и отговорността към клиентите и служителите ни. Винаги сме водили с пример и без колебания сме взимали новаторски решения, дори и в най-трудните времена. Доказали сме се като надежден партньор, както към институциите в България, така и към огромен брой български доставчици и производители, с които работим ежедневно. Така ще продължим да работим и занапред“, подчерта по повод рождения ден изпълнителният директор на Kaufland България Иван Чернев.

309 млн. лв. е стойността на изкупената българска селскостопанска продукция за последните 3 години. През 2019 г. компанията стартира своите уникални Договори за предварително изкупуване на продукцията на български земеделци. Само за 2022 г. изкупената продукция по тях е на стойност 32 млн. лв., като плановете на компанията са през настоящата година тя да надвиши 38 млн. лв.  През изминалата година от магазинната мрежа на ритейлъра са продадени над 25 млн. бр./кг плодове и зеленчуци.

„Подкрепата за българските производители на плодове и зеленчуци е част от ангажимента, който имаме като лидери на пазара. Плановете ни за 2023 г. включват разширяване на дела на българската продукция във веригата с 30%, както и въвеждане на редица мерки за повишаване на партньорствата в сектора. Предстои да разширим партньорствата си, да увеличим значително броя на договорите за предварително изкупуване, както и количеството на българските стоки в магазините си, като включително удвоим и броя на плодовете и зеленчуците от собствената ни марка „Брей!“, коментира още Иван Чернев.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:33 | 09.03.23 г.
Още от Търговия и потребителски стоки виж още