fallback

Британските супермаркети се изправят срещу германските дискаунтъри Aldi и Lidl

Дискаунтърите държат една трета от сектора в Германия, Полша, Дания и Норвегия, Островът вероятно ще е следващото голямо завоевание

08:38 | 23.02.23 г. 4

Големите супермаркети във Великобритания твърдят, че никога не са били по-конкурентни от гледна точка на цени, но техните клиенти все още се стичат към германските дискаунтъри Aldi и Lidl, пише Ройтерс.

А влиянието на дискаунтърите вероятно ще се запази за дълго време, след като главният изпълнителен директор на Aldi Джил Хърли обеща най-ниските цени във Великобритания „независимо от всичко“.

Това принуждава големите играчи във Великобритания – пазарния лидер Tesco, Sainsbury, Asda и Morrisons, да намаляват още разходи, за да не се налага да повишават цените и да задържат купувачите, които понесоха удар от кризата с издръжката за живот.

„Само в периода около Коледа купувачите прехвърлиха покупки за 58 млн. паунда (70 млн. долара) към Lidl от Tesco и Sainsbury’s“, коментира главният изпълнителен директор на Lidl за Великобритания Райън МакДонъл.

„Това не се дължи само на клиенти, които посещават нови магазини“, допълва той.

Дискаунтърите са се оказали големите победители в празничния период, като са привлекли купувачи от всички традиционни групи. Приходите от продажби на Aldi и Lidl са нараснали през декември съответно с 26% и 25%.

Германското дуо вече има дял от над 16% от британския пазар, но анализатори и ръководители в търговията с хранителни стоки очакват той да се удвои за десет години, тъй като двете вериги инвестират стотици милиони паунди в разширяването си.

Магазин на Aldi в Лондон. Снимка: Hollie Adams/Bloomberg

Aldi си поставя за цел да има 1200 магазина във Великобритания до 2025 г. спрямо настоящите 990, а Lidl се стреми към 1100 спрямо над 950 в момента.

Британските вериги не успяват да се конкурират отчасти заради мащаба на двете германски компании, които са относително нови за британския пазар. Lidl и Aldi присъстват в над 30 страни, включително САЩ, където Aldi се представя особено добре. 

7,1%
е пазарният дял на Lidl във Великобритания. Веригата е шеста по големина.

Размерът на дискаунтърите гарантира по-добри условия при преговори с доставчици, а в същото време те имат и по-дългосрочна представа за печалбата си, защото са частна собственост и не трябва да се притесняват за възвръщаемостта за акционерите или цените на акциите.

Дискаунтърите държат над една трета от сектора на супермаркетите в страни като Германия, Полша, Дания и Норвегия, а британският пазар вероятно ще последва примера им.

Aldi Великобритания, собственост на Aldi Süd, сега е четвърта по големина верига магазини за хранителни стоки на Острова с дял от 9,2%, сочат данни на компанията за анализи Kantar, а Lidl, която е част от Schwarz Group, е шеста по големина с дял от 7,1%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:14 | 23.02.23 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още