fallback

Печалбата на Heineken надхвърли очакванията след възстановяване в Азия

Компанията потвърди прогнозата си за увеличение на печалбата тази година

14:32 | 15.02.23 г.
Автор - снимка
Редактор

Heineken, вторият по големина пивовар в света, отчете по-висока от очакванията печалба през 2022 г. благодарение на растежа на всички пазари и силно възстановяване в Азия и потвърди прогнозата си за увеличение на печалбата през тази година, съобщи Ройтерс.

Производителят на най-продаваната бира в Европа Heineken заяви, че оперативната му печалба преди еднократните плащания се е повишила с 24% до 4,50 млрд. евро, в сравнение със средната прогноза на анализатори за 4,43 млрд. евро.

Нидерландският пивовар запази също прогнозата си, че оперативната печалба ще нарасне със среден до висок едноцифрен процент през 2023 г.

Heineken очаква да надмине целта си за свиване на разходите с 2 млрд. евро чрез стратегическото си преструктуриране EverGreen тази година. Компанията обяви, че след това ще постигне подобрения на производителността от 400 млн. евро годишно, което се равнява на около 2% от годишните разходи.

Heineken е продал с 6,9% повече бира в световен мащаб, отколкото през 2021 г., като продажбите на по-скъпите премиум бири се покачват с по-бързи темпове.

Продажбите в Азия са нараснали с близо една трета, като възстановяването идва година след въвеждането на ограниченията срещу COVID-19 в Камбоджа, Индонезия, Малайзия и най-големия азиатски пазар на компанията, Виетнам.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:32 | 15.02.23 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още