Гръцкият търговец на играчки Jumbo заяви, че продажбите му са се увеличили с около 45% на годишна база през януари, което се дължи на изключителното представяне в четирите държави, в които оперира – България, Гърция, Кипър и Румъния. От публикуваните данни става ясно, че българският пазар е растял най-бързо за гръцката верига.
Продажбите в България са се ускорили с 53%, се казва в прессъобщение на компанията, а тези в северната ни съседка са нараснали с 40% на годишна база през миналия месец. Също силно (с 48% на годишна база) са се ускорили продажбите на родния на веригата пазар – Гърция, докато за Кипър отчетеното нарастване е 32%.
Въпреки това мениджмънтът подчертава, че подобни резултати не трябва да се екстраполират за останалата част от годината.
Компанията съобщи освен това, че свиква извънредно общо събрание на 8 март, за да поиска одобрението на акционерите за изплащане на брутен дивидент от 1,155 евро на акция от неразпределената печалба. Сумата на специалния дивидент е равна на общия размер на дивидента, разпределен през 2022 г., се посочва в съобщението. Ако бъде одобрено, изплащането е планирано да започне на 27 март. През миналата година Jumbo изплати специален брутен дивидент в същия размер на две равни вноски.
Към края на 2022 г. Jumbo управлява девет магазина в България от общо 83 в четирите страни, в които развива дейност. Jumbo обяви планове за откриване на два хипермаркета и онлайн продажби в Румъния, както и на един хипермаркет в Кипър през 2023 г.