Nestle ще трябва да увеличи цените на хранителните си продукти още тази година, за да компенсира по-високите производствени разходи, които все още не са прехвърлени изцяло на потребителите, казва главният изпълнителен директор Марк Шнайдер за германски вестник, цитиран от Ройтерс.
Увеличенията няма да бъдат толкова големи, колкото през 2022 г., но „имаме да наваксваме през цялата година“, казва Шнайдер за Frankfurter Allgemeine Zeitung в интервю, което трябва да излезе в неделя.
През първите девет месеца на 2022 г. най-голямата група за храни в света, която произвежда шоколадчетата KitKat и кафето Nescafe, отчете органичен ръст на продажбите от 8,5%, от който увеличението на цените формираше 7,5 пр.п.
Компанията в момента очаква органичен ръст на продажбите от 8-8,5% спрямо прогнозата от октомври за около 8%, а маржът на основната търговска оперативна печалба ще е около 17%.
Инфлацията в много развити икономики е на най-високите си нива от няколко десетилетия в резултат до голяма степен на повишенията на цените на храните и енергията.