fallback

Празничните намаления надживяха самите празници

Търговците на дребно в САЩ продължават да предлагат големи отстъпки, но потребителите вече са уморени и притеснени от инфлацията

16:53 | 13.01.23 г.

След приключването на коледните и новогодишни празници очевидно сме във фазата на махмурлука.

Търговците на дребно в САЩ, които радваха купувачите с продължили месеци празнични отстъпки, преминаха към разпродажби след празниците и предупреждения за предстоящи строги икономии. Сдържаният, макар и издръжлив, потребител е тук, за да остане, пише Летисия Миранда в коментар за за Bloomberg.

Доста след празниците Target има нова промоция за „разчистване“ на инвентара, включваща големи намаления на декорация за дома и на облекло. Walmart предлага 40% отстъпка на пътеки за бягане, а Wayfair намали цените на някои артикули с 60%. И това след сезон, през който средната отстъпка се покачи с близо 9 процентни пункта спрямо 2021 г. до 24,6%, показват данни на компанията за пазарни проучвания GlobalData.  

За търговците на дребно такъв дълъг период на големи отстъпки натоварва маржовете на печалба дори сред най-силните марки в света.

Наскоро Macy’s предупреди, че приходите ѝ за четвъртото тримесечие се очаква да бъдат в ниската до средната част на предишния им диапазон. Lululemon Athletica каза, че очаква брутният ѝ марж за тримесечието до края на януари да се свие с до 1,1 процентни пункта, макар че по-рано прогнозираше увеличение.

Компании като Macy’s и Lululemon са в центъра на трудното отдръпване на САЩ от разходите за най-необходимото и за работа от вкъщи и насочване към стоки от първа необходимост и хранителни продукти в очакване на потенциална рецесия.

Търговците на дребно с купищата трудни за преместване стоки намаляват цените, за да изчистят складовете си. Въпреки това продажбите на дребно са спаднали с 0,8% през декември – първият месечен спад от 2020 г., показва допитване на Bloomberg сред анализатори.

Един „конкурентен празничен сезон“ проправя път към година, в която потребителите ще продължат да бъдат под натиск, твърди главният изпълнителен директор на Macy’s Джеф Дженет.

Част от това беше очаквано. Директори на компании предупреждават от известно време, че първите шест месеца на 2023 г. вероятно ще бъдат тежки заради нестабилната икономическа среда. Но данните също така сочат, че потребителите имат нещо като махмурлук от пазаруване. Продажбите на дрехи спаднаха за десети пореден месец до 23 декември, след като потребителите харчиха повече за пътувания и преживявания, според Bloomberg Intelligence. Дори и големите отстъпки не успяха да накарат хората да купуват облекло или да харчат в аутлетите, където приходите от продажби в обектите, отворени от поне година, спаднаха с около 15% до края на декември.

Отстъпките и големите промоции досега бяха основната стратегия на търговците на дребно за изчистване на излишните стоки и достигане на нормален обем на инвентара. Резките намаления вероятно ще подтикнат много купувачи да издърпат по-рано покупките, които иначе биха се случили през първото полугодие. Предвид появата на признаци на умора от намаленията, търговците на дребно се изправят пред трудна битка, докато се опитват да накарат хората да харчат отново.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:53 | 13.01.23 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още