fallback

Как ще се развива електронната търговия тази година?

Зараждат се нови процеси, които ще стимулират онлайн продажбите, казва Петър Ванчев, собственик на Store.bg

20:30 | 03.01.23 г.

През 2022 година пазарът в сектора на електронната търговия се нормализира, а към 2023 година се гледа с голям оптимизъм. Това коментира Петър Ванчев, управител и собственик на Store.bg, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria. По думите му част от възпиращите фактори за растеж са вече в миналото. Значима промяна е, че "по време на пандемията пазарът бе воден от търговците", а сега той отново е на клиента.

"През изминалата година при онлайн търговията отново има големи ръстове в някои сектори, но често те са при отделни играчи, чиито бизнес модели все още не са достигнали максимума си. При други търговци, които по време на пандемичните години достигнаха големи ръстове и експлоатираха максимално пазара, който имат, се видя забавяне, а дори и спад. Това се случва не само в България, а и при гиганти като Netflix и Amazon", сподели Ванчев. 

"Гледаме с голям оптимизъм за 2023 година. Голяма част от процесите, които имаха негативно влияние върху търговията през 2022 г. достигнаха своя максимум и сега затихват. Има нови процеси, които се зараждат и ще стимулират търговията", отбеляза гостът. По думите му голяма част от бизнесите, които са стартирали по време на пандемията ще трябва да се пренастроят, за да бъдат успешни.

По думите на госта 2020 година и пандемията са били „огромен подарък“ за електронната търговия.

„Отпадането на конкуренцията на физическата търговия пренасочи огромно количество потребление към електронните канали и това изигра ролята на много силен стимул за електронните магазини. От една страна електронните магазините, които са на пазара, видяха по-големи продажби и съответно по-голям ръст, а от друга страна много от физическите магазини се ориентираха онлайн, виждайки потенциала и нуждите от продажби онлайн. Това доведе до огромни инвестиции в сектора и от утвърдените участници, и от нови, и от инвеститорите, както в България, така и в световен мащаб. Резултатът бе огромен ръст през 2020 година“, обобщи предприемачът.

"През 2021 година нещата се забавиха, защото въпреки ентусиазма, който се натрупа в областта на електронната търговия, търговците започнаха да се сблъскват с реалността“, коментира събеседникът.

„По време на пандемията пазарът бе воден от търговците и имаше магазини, които ограничаваха продажбите си прямо капацитета, за да отговорят на търсенето. 2022 година бе по-нормална годината и отново е на клиентите", каза гостът в предаването.

Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:30 | 03.01.23 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още