Собственикът на модната верига Primark – Associated British Foods, е изправен пред „значителна и волатилна“ инфлация на производствените разходи, която ще удари резултатите ѝ за текущата финансова година, заяви тя във вторник, цитирана от Ройтерс. Тази прогноза отнема от блясъка на 42-процентовия скок на печалбата за 2021-22 г.
AB Foods, която притежава и бизнеси в областта на захарта, хранителните стоки, съставките и земеделието, отчете годишна коригирана оперативна печалба от 1,44 млрд. паунда (1,65 млрд. долара) спрямо 1,01 млрд. паунда за 2020-21 г., която отразява основно по-високите продажби на Primark след края на ограниченията заради Covid.
Групата обяви още програма за обратно изкупуване на акции на стойност 500 млн. паунда и 8% увеличение на общия ѝ дивидент.
AB Foods, чиито акции са поевтинели с 29% тази година, заяви през септември, че Primark е взела търговското решение да ограничи допълнително ценовите увеличения за финансовата си 2022-23 г. отвъд вече планираните, опитвайки се да запази стойността си за потребителите.
“Решихме да задържим цените за новата финансова година на нивата, които вече са приложени и планирани и да застанем зад нашите потребители, а не да определяме цените спрямо тези силно волатилни производствени разходи и валутни курсове“, заяви главният изпълнителен директор Джордж Уестън.
Това задържане на цените, в комбинация с по-високите разходи за енергия и труд, както и силният долар, който намалява покупателната сила, ще засегнат маржа на печалба на Primark, заяви групата.
AB Foods очаква печалбата за 2022-23 г. на бизнеса с хранителните продукти, които включват чая Twinnings, зърнените закуски Jordans, хляба Kingsmill и напитките Ovaltine, до голяма степен да съответства на тази от 2021-22 г.
Очакванията са печалбата на захарния бизнес да бъде доста над тази за 2021-22 г.