Американската верига Starbucks отчете тримесечни приходи и печалба, които надминаха очакванията на анализаторите, подкрепeни от по-големите разходи на американските потребители за поръчки от компанията, пише CNBC.
Цената на акциите на гиганта нарасна с 2,3% по време на следборсовата търговия.
Печалбата на акция е достигнала 81 цента, докато анализаторите прогнозираха 72 цента на акция. Приходите за тримесечието са 8,41 млрд. долара, което се оказа над очакваните 8,31 млрд. долара.
В Съединените щати Starbucks отчете 11% ръст на приходите от продажби в обектите, отворени от поне година. Това се дължи на факта, че като цяло хората харчат повече, както и на лекото повишение на трафика в кафенетата на веригата. Програмата за лоялност е записала 16% повишение на броя на абонатите до 28,7 млн. души през тримесечието.
Рестрикциите, налагани заради Covid-19 в Китай, продължават да натежават върху представяне на Starbucks на чуждестранни пазари. Международните приходи от продажби на компанията в обектите ѝ, отворени от поне година, са спаднали с 5 на сто, което все пак не оправда очакванията за 7,1% понижение по данни на StreetAccount. Приходите от продажби в Китай, вторият по големина пазар на Starbucks, са се свили с 16% през отчетния период.
През септември Starbucks повиши дългосрочната си прогноза и представи по-мащабна стратегия за промени в бизнеса. Компанията каза, че очаква печалбата ѝ на акция да расте с 15 до 20 на сто годишно през следващите три години. Освен това прогнозира, че глобалните и американските ѝ приходи от продажби в обекти, отворени от минимум година, ще се повишават с между 7% и 9% на година.
Гигантът отчете нетна печалба от 878,3 млн. долара, или 76 цента на акция, което се оказа под 1,76 млрд. долара, или 1,49 долара на акция, година по-рано.
Като се изключат разходите за преструктуриране, продажбата на руското съвместно предприятие и други елементи, Starbucks е спечелила по 81 цента на акция.