Ръководителят на отдел “Партньорска мрежа” в tbi Надежда Коцинова говори за алтернативния разплащателен метод на банката и за предизвикателствата, които търговците срещат при разработването и поддържането на онлайн магазин. За трети пореден път тя ще бъде домакин на tbi talks – поредица безплатни онлайн дискусии, насочени към търговците, по време на които се представят тенденциите в пазаруването и ежедневното банкиране. Предстоящото издание е на тема “От идея до печалба: Как се създава и поддържа уебсайт и онлайн магазин” и ще се проведе на 19 октомври.
За да запазите своето място в уебинара tbi talks и да зададете всичките си въпроси към лекторите, регистрирайте се безплатно ТУК.
Информация за лекторите и програмата, вижте ТУК.
Г-жо Коцинова, как изглежда пазарът на алтернативните методи за финансиране в България сега? Според наблюденията ви с какво най-често се затрудняват търговците при интегрирането на подобни модели в онлайн магазините си?
Пазарът на алтернативните методи за финансиране набира все по-голям интерес и популярност. Възможността клиентите да разсрочат на вноски желаните покупки позволява на търговците да реализират повече продажби. По този начин и двете страни са удовлетворени, без да е необходимо да правят компромиси с цена или качество. В момента има различни институции, които се опитват да предложат на пазара подобен модел за плащане, но продуктът предлаган от tbi предоставя валидация на търговеца от позицията на утвърдена банкова институция, давайки доверие и допълнителна стойност за клиента.
Изключително важно за търговците е да получат средствата от покупката максимално бързо след приключване на сделката и ние отговаряме на това изискване с извършване на плащания на всеки 30 минути, което прави нашия продукт равностоен на кешово плащане за търговеца.
За повечето стартиращи онлайн бизнеси изборът на правилна платформа за разработване на уебсайт с онлайн магазин, както и изборът на надежден партньор за интегриране на разплащателни методи, е труден и неясен. Затова наш екип от специалисти помага на търговците с извършване на интеграцията и визуализиране на възможността за покупка на вноски. Разработили сме абсолютно безплатни модули за всички open-source платформи (Magento, PHP, OpenCart, WooCommerce и др.). Разбира се, предлагаме и API интеграция за персонализирани сайтове.
tbi bank е първата банка в България, която предлага краткосрочно финансиране и алтернативен разплащателен метод, който позволява на потребителите да заплатят покупките си на равни вноски в определен времеви период. Това решение дава възможност на клиентите да получат желаните от тях продукти само с няколко клика в напълно дигитална среда. Продуктът позволява закупуване на стоки и услуги, на стойност от 100 до 30 000 лв., за срок от 3 до 48 месеца.
Какви са ползите от този тип разплащателен метод за бизнеса?
Ползите са и за търговците, и за клиентите. Клиентът получава стоките, които иска днес и сега, като заплаща на удобни месечни вноски, без да натоварва бюджета си. Търговецът реализира повече продажби, а средствата за тях получава в деня на приключване на сделката – с бързина на преводния процес, която никоя друга банка в страната не предлага.
Високата ликвидност е жизнено важна за успешното развитие на бизнесите от малкия и среден сегмент. Как обаче може да им бъде осигурена при онлайн продажби?
Ние сме банка от ново поколение и сме силно ориентирани към нашите партньори и техните клиенти. Винаги сме се интересували от обратната връзка, която екипът ни от специалисти събира и именно благодарение на тази информация се движим няколко крачки пред нашите конкуренти и задаваме темпото на пазара. Преди 2 години дигитализирахме процеса по подписване на договорите за покупка на вноски и с това оптимизирахме времето за приключване на покупката и разхода по разпечатване и изпращане/предоставяне на договорите на хартия, но не спряхме дотук! Всеки ден правехме различни подобрения и оптимизации, в това число времето за изплащане на стойността на покупката към търговеца. В началото на годината започнахме да правим плащания 3 пъти на ден, а днес вече плащанията се извършват на всеки 30 минути, което прави покупката на вноски близка до кешовото плащане за търговеца. Бързи плащания = свободни пари.
Алтернативните методи за финансиране набират все по-широка популярност по света. Какви са възможностите за разсрочено плащане, които tbi bank предлага на партньорите си?
tbi е утвърден лидер на пазара в стоково кредитиране. Портфолиото ни е голямо, предлагайки възможност за покупка на вноски удобни за клиента. Стойността на покупката може да бъде разсрочена от 3 до 60 месеца, което дава възможност на клиента да избере най-удобната за неговия портофейл. Покупката на вноски се превръща в решаващ фактор за завършване на поръчките. За нас клиентската удовлетвореност винаги е била основна движеща сила в подбора на портфолио от услуги и оптимизиране на процесите. Така в началото на тази година създадохме лоялната ни коалиционна програма, която предоставя възможност на търговците да достигат до по-широк кръг от клиенти, а клиентите имат достъп до най-добрите търговски оферти. Целта ни е създаване на екосистема в която клиентите имат възможност да събират бонус точки от ежедневните си покупки и след това да извършват покупки с натрупаните точки при партньорите от коалиционната мрежа. Всичко това е достъпно чрез безплатното ни мобилно приложение tbi buy.
Любопитни данни на националната статистика показват, че броят на онлайн магазините през последните две години почти не се е променил (52% от бизнесите имат собствена уеб страница). На фона на това броят на домакинствата, които имат достъп до интернет, е нараснал с близо 20% от 2019 г. досега, стигайки 84%. Какви перспективи открива тази картина пред търговците?
Кризата, която Covid-19 създаде, беше катализатор за по-бързото развитие на онлайн търговията. През последните години потребителското поведение се промени - това се вижда по значителното увеличение на онлайн продажбите. Новите навици на клиентите предоставя пред търговците както предизвикателства, така и възможности. За търговците без онлайн магазини стои предизвикателството да изградят такъв, защото в противен случай губят клиенти и ограничават възможността си да достигнат до нови такива. За тези с вече изградени онлайн магазини, броят на покупки и клиенти се увеличава, но те пък трябва да са много внимателни и находчиви в дигиталните маркетингови активности, както и клиентското изживяване в онлайн магазина им. Клиентите са изключително взискателни към начина, по който е подреден магазинът и изживяването по време на пазаруване. Това е голямо предизвикателство, с което голяма част от търговците все още се учат как да се справят. Именно затова създадохме това издание на tbi talks - за да помагаме и насочваме търговците по пътя им към успешен и ефективен онлайн магазин.
Защо поредицата tbi talks е важна за вас и каква е основната ѝ цел?
Поредицата tbi talks е важна, защото благодарение на контактите и партньорствата на банката достигаме до редица специалисти и експерти, с които предоставяме интересна и полезна информация за развитие на бизнеса и при това абсолютно безплатно. Както казах по-рано, ние сме надежден партньор, който следи пулса на пазара. Стараем се да предоставяме точните продукти, услуги и процеси, но знаем, че знанието е изключително важен ресурс в днешно време. Поредицата уебинари предоставя интересна и структурирана информация, която подпомага бизнеса и търговците с идеи за увеличаване на продажбите и клиентската удовлетвореност.
* Прочетете интервюто с Марин Дандаров - лектор в tbi talks, тук.
* Актуална информация за уебинарите можете да следите в LinkedIn и Facebook страниците на tbi bank
* Предишните епизоди на tbi talks можете да видите тук.