Starbucks може да разкрие плановете си за промяна във вторник, докато производителят на кафе се опитва да намери начини да пребори променящите се потребителски навици, остарелия дизайн на заведенията си и натиска от профсъюза в САЩ, пише CNBC.
Стратегията, дело на временния главен изпълнителен директор Хауърд Шулц, цели да даде яснота как компанията ще подсили растежа си в следпандемичния свят.
Starbucks посочи, че по време на Деня на инвеститора в Сиатъл във вторник ще има презентации, както и сесия за задаване на въпроси.
Бавното икономическо възстановяване на Китай, натиска на профсъюза в САЩ и все още високата несигурност в световен мащаб натежават на представянето на акциите на компанията, които за последната година изтриха 24% от стойността си. Ако играчите на Wall Street одобрят плановете на производителя на кафе, това може да подпомогне ценните му книжа.
През август Шулц каза на инвеститорите, че планът цели да се справи "с нарастващата ефикасност" на кафенетата в САЩ, заедно с промените в потребителското поведение в резултат на пандемията.
Все повече клиенти поръчват напитките си през телефона или през drive-thru гишетата, вместо да седят в самото заведение. Три четвърти от поръчките на напитки през миналото тримесечие са били за студени напитки, които обикновено са със скъпи добавки.
Starbucks ще се опита и да успокои служителите си, които се оплакаха от недостиг на хора и претовареност. Над 230 от обектите в САЩ, притежавани от компанията, са гласували в подкрепа на създаването на профсъюз под Workers United.
Wall Street е в очакване и на обновени дългосрочни перспективи на компанията. През май Starbucks изтри прогнозите си за фискалната 2022 г., посочвайки блокиранията в Китай, високата инфлация и инвестициите в служители в САЩ като причина.