fallback

Борба с инфлацията - Carrefour замразява цените на 100 продукта за 100 дни

Веригата супермаркети се присъединява към други компании с мерки в подкрепа на потребителите

14:28 | 22.08.22 г.

Френската верига супермаркети Carrefour замразява цените на 100 продукта за ежедневна употреба за 100 дни, съобщи търговецът на дребно в понеделник, присъединявайки се към други компании, които се стремят да помогнат на потребителите да се справят с ускоряващата се инфлация, съобщи Ройтерс. 

Тези ходове следват натиска от страна на президента Еманюел Макрон към бизнеса да положи повече усилия за ограничаване на ръста на цените.

Изправени пред перспективата за свръхданък върху своите рекордни печалби, френската петролна компания TotalEnergies и корабният гигант CMA CGM предприеха допълнителни стъпки през юли за намаляване на цените. TotalEnergies заяви, че ще понижи цените на горивата в своите бензиностанции във Франция от 1 септември до края на годината, а CMA CGM съобщи, че ще свали таксите за доставка до Франция от Азия със 750 евро на контейнер. 

Carrefour обяви, че ще замрази цените до 30 ноември на различни продукти, вариращи от хранителни стоки до продукти за здравеопазване и дрехи. Други търговци на дребно също решиха да адресират тревогите на потребителите относно разходите за живот със собствени промоционални кампании. През май френската група супермаркети Leclerc замрази цените на 120-те най-купувани продукта до края на юли, докато през април британските оператори на супермаркети Asda и Morrisons заявиха, че ще намалят цените на основните артикули.

Данни, публикувани този месец, показаха, че инфлацията във Франция се е ускорила до 6,8% през юли, което е най-високият темп, откакто Франция използва методологията на Европейския съюз от началото на 90-те години, макар и да е по-нисък от повечето други страни в ЕС благодарение на правителствените ограничения върху цените на електроенергията и газа. 

Инфлацията се ускори в целия свят след нахлуването на Русия в Украйна, което повиши цените на енергийните продукти, засилвайки вече наличния ценови натиск от проблемите с вериги на доставка заради пандемията от COVID-19.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:34 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още