Американската компания PepsiCo надскочи оценките за тримесечните ù приходи във вторник и повиши годишните си прогнози за стабилно търсене на газираните ù напитки и хранителни продукти дори след няколко повишения на цените, съобщава Ройтерс.
Предизвиканите от пандемията прекъсвания на глобалните вериги на доставки и бързата инфлация повишиха разходите на всичко – от алуминиеви кенчета до тези за труд и доставки. Това принуди индустрията за пакетирани храни редовно да вдига цените на продуктите си.
PepsiCo заяви, че по-късно през годината може да повиши цените, ако разходите се увеличат повече от очакваното, но анализатори и компании, включително конкурентът Coca-Cola, предупредиха, че търсенето вероятно ще се забави, тъй като инфлацията не показва признаци за забавяне.
Производителят на чипса Lays заяви още, че е поел разходи за 241 млн. долара през първото тримесечие, свързани с обезценка на имоти, заводи и оборудване, както и отписване на инвентар заради кризата между Русия и Украйна.
През март PepsiCo и Coca-Cola заявиха, че спират продажбите на газирани напитки в Русия, след като редица големи американски брандове спряха временно или изцяло бизнеса си в страната след началото на нападението на Москва срещу Украйна.
Компанията заяви, че сега очаква органичните приходи през фискалната 2022 г. да се увеличат с 8% спрямо прогнозата за ръст от 6%.
Нетните приходи на PepsiCo са се увеличили с 9,3% на годишна база до 16,20 млрд. долара през първото тримесечие до 19 март, подкрепени от вдигането на ограниченията заради Covid-19 на публични места като ресторанти и кина, където се продават газирани напитки на Pepsi.
Това е над оценките за приходите на анализаторите за 15,54 млрд. долара, показват IBES данни от Refinitiv.
Компанията обаче понижи прогнозата си за годишната си печалба на акция до 6,63 долара от 6,67 долара заради влиянието на по-силния долар.
Акциите на компанията поскъпнаха леко в предпазарната търговия във вторник.