fallback

Danone успя да задмине очакванията с продажбите си

Основното предизвикателство за новия шеф на компанията остава да увеличи маржовете по печалбата и продажбите в трите бизнеса на групата

11:58 | 23.02.22 г.

Компанията за млечни продукти Danone е постигнала по-силен от очакваното растеж на продажбите през последното тримесечие на 2021 г. на фона на предизвикателна среда, белязана от инфлационни рискове. Новият главен изпълнителен директор на компанията обаче заяви, че остава още много да се свърши до обновяването на компанията, предава Ройтерс.

Антоан дьо Сен-Африк, който пое поста през септември, заяви в сряда, че инвеститорите ще трябва да почакат до 8 март – Деня на капиталовия пазар, за да получат подсказки за неговата стратегия и перспективи за 2022 г. и в средносрочен план.

Макар че Danone “приключва годината силно... имаме още много да направим и гледам с очакваме към 8 март, когато ще бъдем в позиция да споделим повече за следващите стъпки в нашата стратегия към растеж и обновяване“, каза Сен-Африк в изявление.

Бившият шеф на Danone Еманюел Фабер бе внезапно отстранен като председател и главен изпълнителен директор миналата година след сблъсъци с някои членове на борда по стратегията и призиви от активистки фондове да подаде оставка заради слабата възвръщаемост на групата в сравнение с тази на някои конкуренти.

Основното предизвикателство за Сен-Африк е да увеличи маржовете по печалбата и продажбите в трите бизнеса на групата – млечни и растителни продукти, адаптирано мляко за бебета и бутилирана вода – докато се изправя пред все по-високи разходи за суровини с допълнителни трудности от конфликта в Украйна.

Danone, който е най-големият производител на млечни продукти в света, отчете ръст на сравнимите продажби за 2021 г., което е малко над оценките на анализатори в проучване на компанията за увеличение от 3%.

Според Danone това отразява ускоряване през четвъртото тримесечие до ръст на продажбите от 6,7%, което е над пазарните очаквания за растеж от 5,5%, като и трите бизнеса допринасят за увеличението.

Оперативният марж през 2021 г. е спаднал с 30 базисни пункта до 13,7% от продажбите, което съответства на прогнозите и очакванията на анализаторите, тъй като ускоряващият се ръст на продажбите и силната производителност са помогнали за частично компенсиране на инфлационния натиск.

Компаниите за потребителски стоки изпитват трудности с растящите разходи за суровини, енергия, транспорт и труд. Това накара конкурента Unilever по-рано този месец са предупреди за спад в маржовете, докато се опитва да повиши цените достатъчно, за да компенсира допълнителните разходи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:43 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още