Френската група за алкохолни напитки Pernod Ricard заяви в сряда, че залага на портфолиото си от марки от висок клас и нарастващата употреба на данни за по-добро прогнозиране на навиците на потребителите и фина настройка на цените, за да ускори ръста на продажбите в средносрочен план, съобщава Ройтерс.
Втората по големина група за спиртни напитки в света след Diageo заяви, че ще цели годишен ръст на органичните продажби в горния края на диапазона от 4-7% в средносрочен план.
Pernod, чиито браднове включват коняка Martell, шампанското Mumm и водката Absolut, повтори, че цели да повишава маржа на оперативната си печалба с 50-60 базисни пункта годишно, стига да успее да постигне годишен ръст на органичните продажби от 4-7%.
Ценообразуването би било ключово, допълнително подсилено от използването на данни, с които да се прогнозират навиците на потребителите и тенденциите в индустрията, казват от компанията.
Pernod Ricard се ангажира и да подобри оперативната ефективност и да запази разходите за реклама на ниво от 16% от продажбите.
Компанията ще проведе Ден на капиталовите пазари по-късно в сряда, на който ще представи подробно стратегията си и цифровата трансформация.
Финансовите цели, представени в сряда, до голяма степен се възприемат като продължение на предишни амбиции съгласно тригодишния план „Трансформация и ускорение“, стартиран през 2018 г.
След новината акциите на Pernod поевтиняха с 1% до 179 евро на акция.
„Компанията не вдигна летвата твърде високо, което оставя пространство да постигне по-добри резултати, ако растежът се случва по-бързо, както и да намали риска от разочарование, ако растежът се окаже по-бавен“, казват анализаторите на Jefferies в свой коментар.
Анализатори на JP Morgan обаче отбелязват: „Смятаме, че засега приемствеността на финансовите цели предлага успокояващо послание на фона на волатилен пазар и инвеститорски настроения, които някак станаха предпазливи към алкохолните напитки“.