До голяма степен заради българското кисело мляко имиджът на България в Япония е напълно различен от този в Европа. Страната ни се свърза с дълголетие и красива природа заради популярните сцени от рекламната кампания на киселото мляко. Това каза проф. Мария Йотова, преподавател по културна антропология в университета "Рицумейкан" в Япония, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
Преди 50 години на японския пазар се появява първото кисело мляко, което не е подсладено. Това става възможно след дълги преговори между българската държава и японската компания "Мейджи", която успява да наложи новия продукт въпреки предпочитанията на японците за по-сладки изделия.
Годишнината от началото на продажбата на българско кисело мляко бе отбелязана от семинар в София, на който представители на "Мейджи" и "Ел Би Булгарикум" продължиха обсъжданията за създаването на съвместен научно-изследователски институт в България.
В началото, през 70-те години, много от японските производители са считали, че българското кисело мляко е развалено, а потреблението е било нищожно - по 20-30 опаковки на ден в цяла Япония. Това налага промяна в начина на предлагане на продукта от "Мейджи" като "свежо", а не като „кисело“. Така японците свикват постепенно с вкуса на българското кисело мляко.
"Именно заради това е било необходимо името България, затова във всички първоначални реклами има гайди, български пейзажи и пасторални гледки... С този много добър рекламен подход успяват да придадат истинската стойност на нашето кисело мляко", посочи събеседникът.
За да предадат и здравословните характеристики на киселото мляко, компанията кандидатства и получава сертификат от японското правителство за хранителни продукти за специфични здравни нужди, с което успява да докаже положителното му влияние, разказа Йотова.
"Японското правителство гарантира по този начин здравословните ефекти. Това е следващият елемент, който допринася за огромната популярност и приемането на киселото мляко като неотменна част от японската трапеза", сподели гостът.
Още може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.