Приходите от туризъм и пътувания, регистрирани в седмицата, в която в Китай празнуваха Нова година, надхвърлиха нивата от преди пандемията от коронавируса, сочат данните на властите, цитирани от Bloomberg.
474 млн. туристи са пътували по време на тържествата (в периода 10-17 февруари), което се смята за признак за възстановяване на потреблението във втората по големина световна икономика. Спрямо 2023 година ръстът е от 34%, но има увеличение и спрямо 2019 година и то в рамките на 19%.
18 млн. от пътуващите са използвали въздушен транспорт, а почти 100 млн. - влак, което е с 36% повече спрямо 2019 година.
Според Министерството на културата и туризма по време на празника китайците са похарчили 633 млрд. юана (88 млрд. долара). Приходите от продажба на билети за кино достигнаха рекордните 8 млрд. юана в този период. Според изчисленията на Ройтрес средните разходи за пътуваният през тази година са 1335 юана, спрямо 1238 юана през 2019 година.
Китайската икономика търси отправа точка за растежа на фона на сериозните проблеми в имотния сектор, липсата на доверие и дефлация. Анализаторите традиционно използват данните от новогодишните празници - едни от най-големите в Китай, като измерител на потреблението.
Според много анализатори оживлението се наблюдава в някои сектори, но то едва ли е навсякъде. Например данните за януари показват 26% месечен спад при търговията с автомобили
Вниманието през предстоящата седмица ще бъде насочено към реакцията на пазарите, които ще бъдат отворени за първи път от 10 дни.