fallback

Климатичният натиск на Байдън при автомобилите може да изтрие милиарди барели петрол

Американските стимули за електромобилите и готвените затягания на регулациите за конвенционалните коли хвърлят сянка върху рафинериите в САЩ и свързаните с тях сектори

20:00 | 13.04.23 г. 3
Автор - снимка
Създател

Планът на администрацията на американския държавен глава Джо Байдън за ограничаване на замърсяването при автомобилите и стимулиране на електрическите превозни средства се очаква да свие търсенето на петрол в САЩ с около 17 млрд. барела до 2055 г., пише Bloomberg.

„Укрепваме нашата енергийна сигурност, намаляваме зависимостта си от чужд петрол“ и „намаляваме зависимостта си от изкопаеми горива“, обяви в сряда администраторът на Агенцията за опазване на околната среда (EPA) Майкъл Регън.

EPA изчислява, че предложението ѝ, планирано да бъде финализирано следващата година, ще ограничи вноса на петрол за САЩ с цели 16 млрд. барела до 2055 г. И въпреки че прогнозираното намаление на търсенето ще ескалира с течение на времето, то се превръща в спад от 1,6 млн. барела на ден между 2027 г. и 2055 г. - приблизително 10,2% от настоящите нива, изчислява Bloomberg.

Въпреки че предложението представлява потенциална полза за производителите на електрически автомобили, очакваното намаляване на търсенето на изкопаеми течни горива идва за сметка на петролните рафинерии, както и на производителите на биодизел и етанол.

Планът крие „значителен риск от спад на търсенето на бензин в САЩ“ и ще остави американските рафинерии по-силно изложени на експортния пазар, потенциално принуждавайки някои заводи да затворят, предупреждава Алън Гелдър от Wood Mackenzie.

Растящият дял на електромобилите от общите продажби на нови коли в САЩ ще свие значително потреблението на петрол. Източник: Bloomberg

Американската асоциация на производителите на горива и нефтохимикали отправи остра критика, заявявайки, че EPA е допуснала грешка, като се е фокусирала върху емисиите от крайния продукт, а не върху възможностите за намаляване на въглеродния интензитет на горивата през целия им жизнен цикъл, като например чрез системи за улавяне на въглерод, производство на възобновяеми източници и други технологии.

Дори и с очакванията на EPA, че електромобилите ще представляват две от всеки три коли и пикапи, продавани до 2032 г., конвенционалните автомобили ще останат по пътищата на САЩ през следващите десетилетия. Автомобилите с двигатели с вътрешно горене все още ще заемат повече от половината от пазара на лекотоварни превозни средства до 2040 г., изчислява Емили Скор, главен изпълнителен директор на Growth Energy, която се застъпва за употребата на биогорива.

„Предложението приоритизира една технология за сметка на други“, посочва Скор, „вместо да даде на производителите на автомобили гъвкавостта да следват иновативни стратегии за декарбонизиране на лекотоварните автомобили“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:44 | 13.04.23 г.
fallback
Още от Свят виж още