Volkswagen AG и тайванската Foxconn Technology Group задържаха служителите на територията на своите производствени съоръжения в Чънду, след като градът наложи цялостна блокада заради коронавируса, съобщава Bloomberg.
Фабриката на германския автомобилен производител, управлявана съвместно с местния му партньор China FAW Group Co., влезе в т.нар. „система от затворен цикъл“ в четвъртък вечерта, за да поддържа производството въпреки ограниченията, споделя представител на компанията, без да дава подробности.
Foxconn, най-големият подизпълнител на Apple Inc., също възприема метода в своето съоръжение, където произвежда iPad, посочва източник, запознат с темата.
Този метод, използван за първи път по време на Зимните олимпийски игри в Пекин като начин за задържане на спортистите и помощния персонал отделно от останалото население, е решение на китайските власти за овладяване на пандемията от COVID-19, използвано, за да поддържа икономиката на страната.
Системата на затворен цикъл обикновено изисква работниците да пътуват от мястото за временно настаняване до фабриката и обратно като избягват контакти с външни лица и се тестват редовно за коронавирус.
Компании като Tesla Inc. дори оставиха работниците си да спят на пода във фабриката по време на пролетните мерки в Шанхай.
Въпреки че този метод позволи на някои вериги на доставки да продължат да работят на фона на ограниченията, те се сблъскаха с други проблеми, като недоволство от страна на работниците заради лошите условия на живот и работа. Системата също така не успя да предотврати прекъсванията при глобалните доставки.
Масимо Баняско, председател на отдела, отговарящ за Югозападен Китай, към Търговската камара на Европейския съюз, заяви, че според правителството на страната една компания може да работи чрез система на затворен цикъл, ако се счита за важна за общността. Освен това предприятията ще трябва да уверят местните власти, че могат успешно да управляват цикъла по начин, който не би представлявал заплаха за общественото здраве.
Чънду, столица на провинция Съчуан, е най-големият град, затворен след мъчителното двумесечно блокиране на Шанхай в края на март. Освен това той функционира като производствен център в Югозападен Китай за големи компании, включително Geely Automobile Holdings Ltd. и Toyota Motor Corp.
Заводът на шведската Volvo Car AB в Съчуан, който сега е под контрола на Geely, спря производството заради коронавирусните мерки. Компанията майка заяви, че ще следи отблизо ситуацията. Междувременно двата завода на Hitachi Ltd. в Чънду, които произвеждат асансьори и ескалатори, работят с намалено работно време поради заповед на властите, заяви Рюхей Танака, говорител на японската компания.
Целият град Чънду е подложен на четиридневни масови тестове, започващи от четвъртък вечерта. Степента на икономическата дислокация зависи от продължителността на мерките, която градските власти все още не са разкрили. Икономиката на Китай се подготвя за нови препятствия, тъй като градът, който се сблъска с високи температури, трайно засушаване, последвани от наводнения през последните седмици, съставлява 1,7% от националния брутен вътрешен продукт на Китай.