fallback

Ще успее ли маркетингът да пребори инфлацията в бизнеса с пици?

Идеята на Domino's Pizza Bulgaria е да достигнем 45-50 обекта, като влизаме в градове, които досега бяха извън полезрението ни, посочи Николай Николов

20:45 | 12.08.22 г.

Опитваме се да държим най-високо качество при най-добрата цена. Бизнесът ни е дългосрочен, затова не искаме да вдигаме цените на пиците, за да са доволни клиентите и ние да сме стабилни. Този коментар в предаването „Бизнес старт” на Bloomberg TV Bulgaria направи Николай Николов, съсобственик и изпълнителен директор на Domino's Pizza Bulgaria.

Той отчете, че веригата е позиционирана добре на пазара и затова помага маркетингът, но потвърди, че инфлацията се отразява на бизнеса, който постоянно се сблъсква с нови цени.

„Има една инфлация, която се обявява в публичното пространство, но в ресторантьорския бранш и в хранителния като цяло е доста по-висока. Получаваме имейли от доставчици почти всяка седмица, че ни се вдигат цените. Брашно, меса, сирена –  няма нещо, което да не се е вдигнало. Ток и горива се изстреляха в небесата. Цената на работната ръка също се вдига и ние трябва да се адаптираме, за да може хората да са доволни и да работят. В последните две години разходите ни се вдигнаха изключително много, но вярвам, че инфлацията на годишна база ще падне заедно със спада на горивата“, очаква мениджърът.

Той съобщи, че в момента веригата има 24 обекта, като плановете са до края на годината да станат 30. „Идеята на Domino's Pizza Bulgaria е да достигнем 45-50 обекта, като започваме да влизаме и в градове, които са ни били извън полезрението досега заради логистични проблеми“, съобщи той.

Помолен да коментира причините за затварянето на ресторантите на Domino's Pizza в Италия, Николов посочи, че в Италия конкуренцията е много голяма. „Много зависи какъв продукт продаваш, зависи каква е нагласата, зависи как го позиционираш. Елементарните обяснения са най-лесно разпространими, но истината е, че отговорът на такива бизнес казуси винаги е по-комплексен и по-сложен“, обясни Николов.

Последният от 29-те ресторанта на веригата в Италия беше затворен преди дни  – 7 години след като компанията стъпи на местния пазар през 2015 г. чрез франчайзингово споразумение с местна италианска компания. Domino's Pizza Bulgaria изтегли големи заеми и планираше да отвори 880 заведения, но се сблъска със сериозна конкуренция от страна на местни ресторанти.

„По време на пандемията много неща се промениха, имаше постоянни промени на цени, сложна логистика, всякакви забрани за работа. Всички тези фактори оказват влияние и адаптацията може да не е лесна. Трудно е да хванем няколко причини, да кажем защо нещо не се е случило. Предполагам, че по-късно ще разберем, когато завърши цялата процедура по затваряне на тези обекти”, посочи Николай Николов.

По отношение на това как пандемията се е отразила на развитието на Domino's Pizza Bulgaria мениджърът съобщи, че първоначално се е наблюдавал позитивен ефект, изразяващ се в ръст в продажбите.

„Беше ни разрешено да доставяме пици и финансовите ни резултати бяха доста добри, посочи той, но се въздържа да прогнозира какво ще се случва в бъдеще. – Но в дългосрочен план не мога да кажа, че това ще ни помогне. Напротив – създава се непостоянство и се разстройва начинът на работа.”

Как пандемията промени потребителските нагласи? Помага ли маркетинга за ръста на компанията? Каква е ползата в бизнеса с пици да влязат неизкушени от тази професия? Как италианската „Маргарита“ победи американската пица?

Целия разговор може да видите във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Бизнес старт” гледайте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:28 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още