fallback

Назрява ли проблем на пазара на никел на фона на прехода към електрическа мобилност?

През последното десетилетие липсват значителни инвестиции в нов производствен капацитет за никелова руда, което може да доведе до недостиг на пазара

14:03 | 05.02.22 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Докато много страни по света се насочват към постигане на целите за по-устойчиво бъдеще, големите икономики също приемат и насърчават налагането на електрическите превозни средства в опит да намалят въглеродните емисии от своите автопаркове, доминирани от двигателя с вътрешно горене. Те планират да помогнат на транспортния и енергийния сектор да дадат своя принос към ограничаването на глобалното затопляне под 2 градуса по Целзий. 

Един от ключовите фактори за реализирането на тази амбиция е никелът. За разлика от други метали с важна роля в производство батерии,, като кобалта и лития, никелът е уникален с това, че не се ръководи основно от международното търсене на батерии. Около 70% от световното производство на никел се консумира от сектора на неръждаемата стомана, докато батериите заемат скромните 5%, пише S&P Global.

S&P Global Market Intelligence прогнозира световното потребление на никел да се възстанови на годишна база поради разширяването на капацитета при неръждаемата стомана в Китай и Индонезия. Очаква се търсенето извън Китай да бъде основният двигател на световния растеж по отношение на производствения обем на никела през 2022 г., а световното потребление на метала се очаква да нараства с годишен темп от около 7% между 2020 г. и 2025 г.

От S&P Global прогнозират търсенето на никел от сектора на батериите също да се увеличава, като до края на десетилетието потреблението на метала в сектора ще нарасне с близо 35 на сто.

Въпреки че предлагането на никел като суровина остава изобилно, производството на богати на никел катоди за литиево-йонни батерии е по-комплексно, тъй като при тези елементи чистотата на никела трябва да достига 99,8%. Суровината за производството му тук е никелов сулфат, докато при обработката на стомана се използва никелов чугун и латеритни скали, богати на желязо и алуминий, които обаче не са подходящи за батериите.

Опасенията около наличието на доставки на висококачествен никел за постигане на целите за устойчивост на правителствата и производителите на оригинално оборудване нарастват от известно време. Тази година в индустрията се появиха нови разработки и решения, тъй като пазарът се адаптира към нарастващото търсене на метали за електромобилни батерии.

никел

Ролята на никела на фона на „зелената“ революция

Налице е значително увеличение в броя на потребителите, които инвестират в електрически превозни средства. През 2020 г. 75% от продажбите на новите превозни средства в Осло, Норвегия, представляват електромобили съществена промяна спрямо 2010 г., когато 75% от тези продажби принадлежат на дизеловите автомобили.

Шънджън, Китай, е първият град в света, който електрифицира напълно своята мрежа от автобусен градски транспорт през 2017 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:35 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още