Агенцията по вписванията да разшири информацията, която предоставя чрез системата за взаимно свързване на регистрите в ЕС (БРИС), реши правителството.
На заседанието си Министерският съвет прие проект за промени в Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, чрез който се въвеждат изисквания на европейска директива за използването на цифрови инструменти и процеси в областта на дружественото право.
Предлага се Агенцията по вписванията, чрез системата БРИС, незабавно да предоставя информация за вписването и закриването на клон на чуждестранно лице, както и обстоятелства относно фирмата, правната форма, регистрационния номер, седалището, представителството, управителните и контролни органи. Трябва да има данни за обстоятелства при производство по ликвидация и несъстоятелност на вписаното в Търговския регистър дружество.
Агенцията ще трябва да осигури още и възможност за получаване на информация за вписване и закриване на клон в друга държава членка на ЕС на търговско дружество, което е регистрирано в България. Данните трябва да включват информация за дейността и ръководството на фирмата, както и за настъпила ликвидация и несъстоятелност, заличаване на чуждестранното лице, регистрирало клон в България. Информацията трябва да съдържа данни за оповестените годишни финансови отчети на чуждестранното лице, като получената информация се отбелязва незабавно в Търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел.
Предвидени са и промени в Търговския закон, с които се въвежда изискване за вписване на седалището на чуждестранния търговец по партидата на регистрирания от него в България клон, уточни пресцентърът на правителството.