fallback

Бизнесът вече наема студенти след първи курс и ги обучава в своята корпоративна култура

Директната връзката между образованието и бизнеса става все по-предпочитан подход, каза Юлияна Георгиева, ВУЗФ

11:05 | 18.01.24 г.

Бизнесът в България вече приема подход за обучение на собствени кадри. Взимат студентите още в първи курс, за да могат да ги обучат в своята корпоративна култура. Това коментира Юлияна Георгиева, директор маркетинг, комуникация и център за кариерно развитие на ВУЗФ, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria. 

За българските университети директната връзката между образованието и бизнеса става все по-предпочитан подход за реализация на студентите. В тази връзка обучаващи се от ВУЗФ посетиха студиата на Bloomberg TV Bulgaria, за да се запознаят от първо лице с телевизионната продукция. Подобна колаборация отваря вратите пред кариерното развитие на студентите, посочи събеседникът.

По думите й бизнесът има нужда от подобен тип сътрудничество с университетите, защото това е най-директната връзка за тях да намерят кадри. „Висшето училище по застраховане и финанси работи от много години с различните направления, в които създаваме студeнти. Това са банки, застрахователни дружества. Тази колаборация още след първи курс със стажантски програми е най-пряката директна връзка, за да може самият студент да се ориентира допълнително и да се насочи към желаната професия“, посочи Георгиева.

Университетът работи с едни от най-големите организации в България. Виждаме като тенденции, че преди години очакваха от нас да им подаваме студенти завършили четвърти курс. Сега са готови да взимат студентите още в първи курс, за да могат да ги обучат в своята корпоративна култура и това което се случва при тях, каза Георгиева. „Тази връзка с бизнеса стана много лесна за нас и успешно реализираме своите студенти. Резултатите, които постигаме, са много висока реализируемост при студентите“, посочи тя.

„Работим директно с бизнеса. Реално бизнесът ни подава нови тенденции, които ние адаптираме в нашите програми. Може би единствено трябва да се помисли за бизнес инкубатори. Това са инкубатори, които да създават иновации. Студентите да бъдат интегрирани в целия процес на създаване на новото. Ние очакваме това от нашите студенти, защото те са бъдещето и ще развиват професиите, които избират“. 

Тенденциите в образованието обаче непрекъснато се променят, което оказва ефект и за бизнеса, допълни Георгиева. „Не можем да затваряме очите си, ако говорим за изкуствен интелект най-вече. Много сериозно това започна да навлиза... Университетите не могат да останат дистанцирани. Това, което могат да направят, е да помогнат на студентите да се интегрират в тази нова среда, в която ще трябва професионално да се интегрират. Те не бива да се страхуват от тези иновации, защото те могат само да помогнат“, каза експертът.

Изкуственият интелект вероятно ще промени много професии, част от тях може да отпаднат. Това обаче не означава, че няма да има нужда от човешкия потенциал. „Ние сме там, за да развием тези студенти и да ги направим адаптивни към тези промени. Те трябва да използват всичко научено от нас и най-вече създаването на нови компетенции и адаптивност, което да ги направи все по-успешни кадри“, посочи Георгиева.

Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:05 | 18.01.24 г.
fallback
Още от Образование виж още