fallback

93% от студентите на Висшето училище по телекомуникации и пощи работят по специалностите, които изучават

Учебното заведение поддържа здрава връзка с бизнеса

11:15 | 02.08.23 г.
Автор - снимка
Създател

Феноменът Висше училище по телекомуникации и пощи безспорно изненадва не само с развитието си като най-иновативен университет в страната, но и с реализацията на студентите си по специалностите, които изучават. Статистиката сочи, че 93% от студентите на Висшето училище по телекомуникации и пощи работят по специалността си още докато я изучават.

Проучването на практиката на това висше училище – феномен за българската реалност, сочи няколко основни предпоставки, от които ръководството му ловко се е възползвало. На първо място Висшето училище по телекомуникации и пощи поддържа здрава връзка с бизнеса. Негови партньори са най-големите телекомуникационни, технологични и ИТ компании в света. Тези компании инвестират в това иначе малко държавно висше училище над половин милион лева годишно в лаборатории, техника, апаратура, софтуер, за да могат бъдещите висшисти да са запознати с най-новите достижения в света на технологиите.

Преподаватели от тези компании са част от колектива на Висшето училище по телекомуникации и пощи. Те водят лекционни курсове, практически занятия, лабораторни упражнения. Така студентите черпят директно опита на хората от практиката и знаят какво ще търси работодателя от тях като знания и умения и са подготвени за работните си места. Същевременно бизнес партньорите на Висшето училище по телекомуникации и пощи осигуряват стажовете и практиките на студентите и те в реална производствена и бизнес среда тестват наученото практически.

„Нашите студенти са със самочувствие на пазара на труда, защото са се учили от най-добрите в бранша. Партньори като А1, Simens, Kontrax, Febrant, DXC Technology, Huawei, Национална компания Индустриални зони, Национална компания Железопътна инфраструктура, Българска национална телевизия, различни министерства, множество общини имат своята принадена стойност в нашия образователен продукт. Студентите ни работят още докато учат, защото са подготвени за работни места, на които ако се назначи специалист без нужната подготовка, компанията ще инвестира в обучението му. А нашите студенти получават това обучение още на студентската скамейка. Затова са и предпочитани от компаниите и са конкурентоспособни на пазара на труда”, казва ректорът на Висшето училище по телекомуникации и пощи проф. д-р Миглена Темелкова.

Бърза справка сред бизнес партньорите на университета показва, че работодателите търсят вече интердисциплинарно подготвени кадри. Затова специалностите на Висшето училище по телекомуникации и пощи „Телемедицина”, „Софтуерно програмиране в медицината”, „Комуникационни системи за организация на въздушното движение”, „Дигитално предприемачество и високи технологии”, „Дигитална публична администрация”, „Мениджмънт и информационни технологии в телекомуникациите и пощите” са сред най-желаната подготовка от работодателите.

Снимка: Висше училище по телекомуникации и пощи

Така на фона на все по-осезаемо усещащата се демографска криза във висшето образование, в България има университети, на които студентите не липсват, защото намират своята бърза реализация още в процеса на обучението си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:16 | 02.08.23 г.
Още от Образование виж още