Над 10 хил. деца и ученици са върнати в училище през тази учебна година от екипите, действащи по Механизма за обхват. Това показват данните от информационната система за неговото реализиране, съобщават от Министерството на образованието и науката (МОН).
Общо 1480 повече деца и ученици са върнати в образователната система през тази учебна година, с което броят им е нараснал на 10 180. В началото на учебната 2021/2022 година те са били 8700. 1324 повече са новообхванатите, които никога досега не са били записани в детска градина или училище. Така общият им брой става 7270, като през миналата година те са били 5946.
Общият дял на необхванатите в образователната система намалява на 5,28 на сто, като в началото на миналата учебна година е бил 5,44 на сто.
Според експерти една от водещите причини за отпадане на децата и учениците в предучилищна възраст от образователната система е липсата на ангажираност и подкрепа от страна на семейството (31,90 на сто). Други семейни причини, отсъствия по неуважителни причини и пропуски в обучението също водят до отпадане от училище.
Механизмът за обхват включва съвместна работа между експерти от три министерства - на образованието и науката, на вътрешните работи и на труда и социалната политика, заедно с представители на местната власт.
Служебният министър на образованието и науката Сашо Пенов обяви дейностите по Механизма за обхват сред основните приоритети. Едно от подобренията е, че Регионалните управления на образованието вече имат по-добра връзка с ГРАО и МВР и могат по-ефективно да осъществяват дейността си по откриване на необхванатите от образователната система деца и ученици.
Механизмът за обхват се прилага по отношение на децата и учениците, които не са обхванати в образователната система, за които има риск от отпадане от училище или са напуснали преждевременно образователната система.