Програмата за създаване на STEM центрове в българските училища е мащабна заявка, но е проблем, че фокус се поставя върху оборудването и ремонтите дейности, в същото време са извадени дейностите за образование и квалификация, които са ключови. Това каза Наталия Митева, член на борда на Българска асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ) и мениджър образователни проекти на Google, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.
„Средствата за развитие на STEM центрове в българските училища, които са предвидени по Плана за възстановяване и развитие, са гигантска възможност. Нужно е обаче да се остави проектното начало, да се интегрират всички компоненти на STEM образованието в училищния проект“, каза гостът.
Тя отбеляза, че инвестицията е програмирана да създаде условия за проектно базирано обучение и развиване на онези умения у младите хора, които ще ги направят конкурентни и то в професии, които са силно технологично ориентирани.
„Начинът, по който са разпределени средствата от Плана за възстановяване и устойчивост, обаче, е много притеснителен“, смята Митева. По думите й има изкривяване на идеята за холистичното STEM образование, което имаше правителството преди две години, когато Министерството на образованието и науката започна първите си STEM инвестиции.
"Сега в тази програма виждаме много мащабна заявка, но сякаш огромен фокус се поставя върху обзавеждането, оборудването и ремонтите дейности, но от там са извадени дейностите за образование и квалификация, а те са ключови. Вероятно това се предвижда да се случи чрез друг инструмент за финансиране - Оперативната програма", каза събеседникът.
„В новата програма се поставя акцент върху обзавеждането, а не върху съдържанието и квалификацията. Разминаването на тези два инструмента представлява риск за резултатите, които очакваме от STEM инвестициите. Искаме да избегнем това да останем с едни ремонтирани сгради, които няма да бъдат използвани по предназначение“, подчерта Митева.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.