Европейската комисия (ЕК) заяви в понеделник, че официално е сезирала Световната търговска организация (СТО) за временните антидъмпингови мерки, наложени от Китай върху вноса на европейско бренди. Това е най-новото развитие на фона на търговското напрежение между двата блока, съобщава Ройтерс.
Френското Министерство на търговията заяви миналия месец, че ще работи заедно с ЕК, за да оспори митата на Пекин, който бяха обявени, след като Европейският съюз гласува в подкрепа на мита върху вноса на произведени в Китай електрически автомобили.
Китайското Министерство на търговията заяви, че е получило искане за консултации от ЕС и ще разгледа въпроса съгласно правилата на СТО.
„Временните антидъмпингови мерки са въведени въз основа на китайското законодателство, по искане на националните индустрии, след справедливо и безпристрастно разследване и са законни търговски средства за защита, които са в пълно съответствие с правилата на СТО“, заяви министерството.
Франция, чиито производители, сред които LVMH, Remy Cointreau и PernodRicard, изнасят огромни количества алкохолни напитки за азиатската страна, е смятана за основна мишена на митата върху бренди, след като Париж открито подкрепи усилията на Комисията да защити вътрешния пазар на електромобили.
Френският президент Еманюел Макрон по-рано нарече китайските мита „чисто отмъщение“.
Китай е вторият по големина експортен пазар за бренди след САЩ и най-доходоносният за индустрията. Доставките на френско бренди за Китай достигнаха 1,7 млрд. долара миналата година и формират 99% от вноса на напитката в Китай.
Междувременно Hennessy проучва възможностите за бутилиране на коняк в Китай, което накара стотици работници в завода му в Югозападна Франция да стачкуват миналата седмица, а Remy заяви, че ще повиши цените в Китай и може да намали разходите в области като производството и разходите за реклама.