Procter&Gamble Co. (P&G) отчете второ поредно тримесечие на бавен ръст на продажбите, засегнати от слабото увеличение на цените и охлаждането на търсенето в редица ключови области, включително козметиката и грижите за бебето, съобщава Bloomberg.
Органичните продажби, мярка, която премахва елементи като валутните колебания, са нараснали с 2% през фискалното първо тримесечие, приключило на 30 септември. Анализаторите очакваха увеличение от близо 2,1%.
Цените на P&G се повишават средно с 1% през периода – подобно на темпа от предходното тримесечие, но под този за първите три месеца на предходната фискална година.
Изненадващият спад в бизнеса с козметика беше предизвикан от проблемите в търсенето на продукти за грижа за кожата, като този бизнес отчете рязък спад в продажбите и по-ниски обеми поради слабостта на премиум марката SK-II, която се продава в Китай.
Това беше частично компенсирано от бизнеса с продукти за дома, включително перилните препарати Tide, където продажбите надминаха очакванията на фона на по-големите обеми.
Резултатите показват известна степен на стабилизиране от предходното тримесечие. Компанията потвърди своите цели за приходи и печалба, включително органичен ръст на продажбите от до 5%, за текущата фискална година, което показва, че очаква растежът да се ускори през следващите тримесечия.
Предизвикателства пред растежа
„Това е сравнително по-слабо тримесечие“, признава главният финансов директор Андре Шултен, добавяйки, че слабостта в Китай и Близкия изток е повлияла на представянето на компанията.
Войната в Близкия изток подкопа потреблението, докато Китай отчита по-слабо потребителско доверие.
Това е поредният сигнал, че за P&G ще бъде предизвикателство да се върне към по-бързите темпове на разширяване, на които се радваше през последните години, като същевременно затвърждава, че Китай остава ключово препятствие за производителите на потребителски стоки.
P&G се стреми да повиши производителността с първокласни продукти като дезодоранти и самобръсначки, с нови артикули и функции, позволяващи повече гъвкавост на по-високи цени.
Шултен казва, че по-скъпите артикули, като електрическите четки за зъби Oral-B, се представят добре, като P&G въвежда нова версия на по-ниска цена, за да се хареса на повече потребители.
Маржът на оперативната печалба за първото тримесечие е в съответствие с прогнозите на анализаторите.
Въпреки че повишенията на цените се забавиха значително, Шултен не очаква те да започнат да намаляват. „Няма промяна в цените, която да оправдае дефлационната корекция нито за нас, нито за индустрията“, изтъква той.
Грижа за бебето
Обемите на продажбите намаляват и в категорията грижи за бебето. Въпреки че компанията наскоро представи подобрена версия на своите бебешки пелени Luvs, Шултен заяви, че е твърде рано да се измерват резултатите. Новата версия на пелените, наречена Platinum, е рекламирана като по-мека и по-абсорбираща.
В Китай P&G се опитва да бъде по-целенасочена с рекламата. Освен грижата за кожата, P&G съобщава за други области на охлаждане на търсенето в страната, включително бизнеса с продукти за грижа за устната кухина.
„Настроенията на потребителите все още са много негативни“, изтъква Шултен, имайки предвид Китай. Според него ситуацията там е тясно обвързана с фондовите борси и недвижимите имоти. „Потребителите там са много внимателни с разходите“.