Airbus SE планира да съкрати до 2500 позиции в своето звено за космически и отбранителни технологии, тъй като европейската самолетостроителна компания иска да рационализира бизнеса, който трупа разходи от глоби и се сблъсква със силна конкуренция, съобщава Bloomberg.
Компанията разглежда различните варианти за намаляване на размера на своя бизнес и води преговори със синдикатите за съкращаване на работните места, разкриват източници, запознати с плановете.
Говорител на Airbus отказа коментар.
Голяма част от съкращенията ще бъдат извършени в космическия бизнес на звеното, където попада още дейността около киберсигурността, добавят източниците.
В подразделението, подложено на преглед, работят около 35 000 души, посочва AFP по-рано, която първа съобщи за плановете.
Airbus изпитва затруднения да подобри бизнеса си, който страда от високи разходи и забавяне при изпълнението на някои програми. Компанията обяви през юни, че ще бъда ударена от такси в размер на около 900 млн. евро, свързани с някои космически програми.
В резултат на това Airbus заяви, че ще „разгледа всички стратегически опции като потенциално преструктуриране, модели на сътрудничество, преглед на портфейла и опции за сливания и придобивания“. Този преглед на проблемните космически програми е завършен на около 70%, добавят от Airbus.
По-рано тази година компанията се зае с разработката на план за подобряване на ефективността и поддържане на разходите под контрол в отговор на ограниченията във веригата на доставки и нарастващите разходи в индустрията.
„С оглед на продължаващия натиск във веригата на доставки, както и цялостната сложна икономическа ситуация, има нужда да концентрираме усилията си върху основите“, посочи през юли говорител на Airbus. „Това ще ни позволи да подсигурим индустриалния растеж, за да продължим да доставяме на нашите клиенти, да продължим траекторията си на растеж и да се подготвим да инвестираме в нашите бъдещи програми“.
По това време главният изпълнителен директор Гийом Фори каза пред анализатори, че недостигът на двигатели отново нарушава производствените планове на компанията.
„Двигателите, които не бяха проблем през 2023 г. и началото на 2024 г., отново се превръщат в значителен проблем. Това е ново положение, което не очаквахме“, коментира Фори.