fallback

Airbus търси контрол над разходите заради проблемите във веригата на доставки

Мерките ще позволят на компанията да поддържа доставките и траекторията на растеж, изтъква говорител

23:04 | 12.07.24 г. 1
Автор - снимка
Създател

Европейският производител на самолети Airbus SE се зае с разработката на план за подобряване на ефективността и поддържане на разходите под контрол в отговор на ограниченията във веригата на доставки и нарастващите разходи в индустрията, съобщава Bloomberg.

„С оглед на продължаващия натиск във веригата на доставки, както и цялостната сложна икономическа ситуация, има нужда да концентрираме усилията си върху основите“, посочва говорител на Airbus. „Това ще ни позволи да подсигурим индустриалния растеж, за да продължим да доставяме на нашите клиенти, да продължим траекторията си на растеж и да се подготвим да инвестираме в нашите бъдещи програми“.

Миналия месец Airbus понижи цяла гама от по-дългосрочни цели - от оперативната печалба до генерирането на пари, предаването на готови самолети и месечното производство на изключително важния модел A320. Производителят се сблъсква с недостиг на части, вариращи от двигатели до интериор на кабината.

Авиационната индустрия възприе по-мрачна гледна точка точно когато навлиза в най-натоварения сезон на пътуванията през годината. По-рано в петък Deutsche Lufthansa AG коригира в посока надолу прогнозата си за печалба за цялата година, тъй като се бори с по-високите единични разходи и падащите цени на билетите. В четвъртък Delta Air Lines Inc. предупреди, че вътрешните превозвачи на САЩ изпитват затруднения да запълнят местата в самолетите, намалявайки цените на билетите във своеобразна ценова война, която тежи върху печалбите.

В края на юни главният изпълнителен директор Гийом Фори каза пред анализатори, че недостигът на двигатели отново нарушава производствените планове на компанията.

„Двигателите, които не бяха проблем през 2023 г. и началото на 2024 г., отново се превръщат в значителен проблем. Това е ново положение, което не очаквахме“, коментира Фори.

В резултат на прекъсването на веригите на доставка Airbus обяви, че ще достави „около 770“ самолета тази година, спад спрямо предишната цел от „около 800“. Концернът понижи също целта си да произвежда 75 самолета месечно от най-продавания си модел А320 от 2026 до 2027 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:41 | 12.07.24 г.
fallback
Още от Индустрия виж още