fallback

Бразилска миннодобивна компания търси разширение при електромобилните батерии

CBMM работи с партньори като Toshiba и Volkswagen

09:11 | 20.05.24 г.

Бразилска компания, фокусирана върху добива на метал, използван за укрепване на сплави, залага, че нейният основен продукт може също да играе ключова роля в подобряването на батериите за електрически превозни средства, пише Bloomberg.

Cia. Brasileira de Metalurgia e Mineração е най-големият производител в света на ниобий, важен минерал, който се добива само в Бразилия и Канада. Ниобият се използва най-вече за производството на сплави и неръждаема стомана и има редица индустриални приложения, включително в реактивни двигатели, небостъргачи и мостове.

CBMM вече произвежда повече ниобий, отколкото светът консумира, което принуждава ръководителите на концерна да бъдат креативни в намирането на нови възможности пред основния си продукт, като същевременно си сътрудничат по проекти с разработчика на батерии Toshiba Corp. и автомобилния производител Volkswagen AG.

„Нашият производствен капацитет в момента надхвърля общото търсене на ниобий“, признава главният изпълнителен директор Рикардо Лима в интервю за Bloomberg в кулоарите на бразилска миннодобивна конференция. „Така че предизвикателството пред нас е да развием повече пазари с нови приложения“.

Компанията вече изгражда завод за производство на ниобиев оксид за разнообразна употреба, включително в батерии за електромобили. Съоръжението, което трябва да отвори врати по-късно тази година, ще има капацитет за производство на 3000 тона материал. Изпълнителният директор вече говори за разширяване - такова, което може да струва повече от 1 млрд. реала (195 млн. долара) и да увеличи производството повече от шест пъти до 20 хил. тона. Окончателно инвестиционно решение ще бъде взето до края на следващата година, изтъква Лима.

Подобен ход позволява на CBMM, която се контролира от бразилското милиардерско семейство Морейра Салес, да диверсифицира основното си производство на продукти от ниобий и сплави. Компанията произвежда 150 хил. тона ферониобий годишно – количество, което надвишава световното годишно търсене от 124 хил. тона. Ниобият за производство на стомана представлява най-голям дял от продажбите на компанията, като 95% от количествата се доставят в чужбина. Компанията продава метала в 50 страни.

CBMM продаде 600 тона ниобиев оксид за батерии в скутери и други малки превозни средства миналата година като част от тестов проект. Лима казва, че очаква компанията да удвои тези обеми през 2024 г.

Фокусът на концерна върху батериите му позволява да търси възможности за изследване на нови технологии, свързани с електромобилите и клетките, докато светът се отдалечава от изкопаемите горива на фона на прехода към по-чисти енергийни източници.

CBMM, която е базирана в Югоизточна Бразилия и има офиси в САЩ, Китай, Европа и Сингапур, също търси технология, която използва ниобий, за да позволи по-високо съдържание на никел и по-ниско съдържание на кобалт в електромобилните батерии.

Компанията планира следващия месец да разкрие това, което твърди, че ще бъде първият електрически автобус, използващ литиеви батерии, които смесват технологията на ниобий с титанов оксид. Тестовият проект е в партньорство с Toshiba и Volkswagen.

Лима разкрива, че батерията позволява бързо зареждане - в рамките на 10 до 15 минути в сравнение с 8 часа за конвенционална батерия - и при нея има по-малък риск от пожар и експлозия.

„Нашият залог е, че това ще бъде успешна технология за търговски превозни средства“, изтъква той. „Следващата стъпка ще бъде да я приложим към камионите от минното дело“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:11 | 20.05.24 г.
fallback
Още от Индустрия виж още