fallback

Мексико премахва митата върху алуминия, за да се справи с недостига на метала

Правителството обясни решението си с това, че няма национално производство нито на суров нелегиран, нито на легиран алуминий

23:50 | 09.05.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Мексико премахна митата върху вноса на алуминий от страни, с които няма търговско споразумение, на фона на недостига на важния за автомобилната и електронната промишленост метал, съобщава Bloomberg.

Страната премахна 35-процентните мита върху алуминия, които а в сила от края на април, съгласно указ , публикуван в сряда. Таксите бяха част от набор от по-широки мита, наложени на фона на опасенията за евтин внос от Китай и други страни.

Правителството обясни решението си с това, че няма национално производство нито на суров нелегиран, нито на легиран алуминий.

„Наличието на посочените стоки в страни, с които Мексико е подписала международен договор по търговски въпроси, е недостатъчно, за да задоволи доставките на автомобилната индустрия, авточастите и електрониката, наред с други“, се посочва в указа. 

По-голямата част от вноса на суров алуминий в Мексико идва от азиатски страни, като 42% от общия обем през февруари се осигурява от Китай, сочат данни, предоставени от централната банка. Мексико отбелязва растеж в своята автомобилна и електронна индустрия, тъй като международните доставчици изместват производството си в страната, за да бъдат по-близо до потребителите в Северна Америка и да избегнат проблеми с веригата на доставки, които през последните години доведоха до забавяния в производството.

Митата върху вноса, част от които беше и налогът за алуминия, отразяват опасенията на търговския представител на САЩ Катрин Тай, че Китай влияе на световните цени, като произвежда стоки на цени под себестойността на производството и че стоманата, внесена в Мексико, се изнася неправомерно към САЩ.

По-рано този месец Мексико отказа да предложи стимули или намаляване на данъците за инвестиции в производството на електромобили на китайски автомобилни концерни, за да се съобрази с интересите на Вашингтон.

Последната среща между висши мексикански държавни служители и китайски автомобилен производител се състоя през януари, като тук става въпрос за BYD Co. – най-големият автопроизводител в Китай по пазарен дял. По време на срещата мексиканските служители ясно сигнализираха, че няма да дават стимули като тези, предоставяни на автомобилните производители в миналото и че властите ще поставят на пауза всички бъдещи срещи с китайски автомобилни концерни.

Говорител на Белия дом каза, че президентът на САЩ Джо Байдън няма да позволи на китайските производители да наводнят пазара с превозни средства, които представляват заплаха за националната сигурност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:03 | 10.05.24 г.
fallback
Още от Индустрия виж още