fallback

Печалбата на SK Innovation засенчва прогнозите, подкрепена от петролния бизнес

Групата очаква звеното ѝ за електромобилни батерии да постигне рентабилност през второто полугодие

11:12 | 29.04.24 г.

SK Innovation Co. обяви, че звеното ѝ за производство на батерии SK On е напът да достигне рентабилност през втората половина на тази година, след като отчете по-добра от очакваното оперативна печалба през първото тримесечие, съобщава Ройтерс.

Южнокорейската група, която притежава и най-голямото дружество за преработка на петрол в страната SK Energy, обяви, че очаква стабилните маржове при бизнеса за рафиниране да се запазят и през второто тримесечие, подкрепени от търсенето.

Компанията отчете оперативна печалба от 625 млрд. вона (454 млн. долара) за периода януари-март спрямо 375 млрд. вона година по-рано. Анализатори очакваха печалба от 466 млрд. вона.

Приходите за първото тримесечие обаче се свиват с 1,5% до 18,9 трлн. вона.

„Въпреки че отчетохме спадове в доставките на батерии за електромобили през първото тримесечие, причинени от корекцията на запасите сред нашите клиенти, очакваме да видим подобрена пазарна среда, подкрепена от пускането на нови електромобили в Северна Америка“, изтъква главният финансов директор на SK On Ким Кьон-гун.

Анализаторите казват, че покачващите се цени на петрола са облагодетелствали нефтохимическия бизнес на компанията, компенсирайки загубите от батерийното звено SK On, което е изправено пред по-слабо търсене на батерии за електрически превозни средства.

SK On, която доставя батерии на Ford Motor Co., Volkswagen и Hyundai Motor, отчете ръст на оперативната загуба до 332 млрд. вона през първото тримесечие спрямо 18,6 млрд. вона през предходното тримесечие поради по-слабите доставки. Въпреки това компанията се придържа към предварително обявената си цел за достигане на рентабилност през втората половина на тази година.

„Когато големият клиент на SK On Hyundai Motor започне производството на електромобили в САЩ по-късно тази година, това ще помогне да се повишат доставките на батерии на SK On и да се осребрят данъчните стимули, осигурени чрез Закона за намаляване на инфлацията на САЩ“, изтъква Кан Дон-джин, анализатор в Hyundai Motor Securities.

Анализаторите се надяват, че доставките на батерии на SK On ще се увеличат по-късно тази година, но отбелязват устойчивата краткосрочна несигурност относно търсенето на електромобили поради пренасочването на купувачите към хибридни превозни средства.

Ford, друг основен клиент на SK On, обяви по-рано през април, че отлага планираните пазарни дебюти на електрически модели за Канада и новия пикап с батерии от следващо поколение, който се изгражда в завода на концерна в Тенеси.

Ръководителите на Ford изтъкнаха, че ще задържат новите модели, докато бизнесът с електромобили не стане печеливш.

Миналата седмица местният съперник на SK On, LG Energy Solution, заяви, че планира да минимизира капиталовите разходи тази година поради забавянето на глобалното търсене на електрически модели, след като отчете 75% спад на печалбата за тримесечието.

SK междувременно очаква да отчете стабилни маржове на рафиниране през второто тримесечие, подкрепени от продължаващите съкращения на добива от страна на ОПЕК+ и ръста при пътуванията.

Нефтохимическият бизнес на групата обяви, че разполага с план за извънредни ситуации за снабдяване със суров петрол за своите петролни продукти в случай на блокада на Ормузкия пролив в Персийския залив. Компанията добавя, че получава повече от 70% от петрола през пролива, през който минава една пета от общото потребление на „черно злато“ в света.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:13 | 29.04.24 г.
fallback
Още от Индустрия виж още