Ръстът на продажбите на групата за потребителски стоки Reckitt надхвърли прогнозите за първото тримесечие, след като повече купувачи са проявили интерес към почистващите продукти Lysol, Dettol и Finish, въпреки че цените им се повишиха. Това показват публикувани днес данни, цитирани от Ройтерс.
Компанията съобщи, че е изправена пред "условни задължения" - термин, използван за условия, които зависят от бъдещи събития - заради иск, подаден срещу бизнеса ѝ с бебешки храни Mead Johnson в САЩ.
През март съдебно жури от Илинойс осъди Mead Johnson да плати 60 млн. долара на майката на недоносено бебе, починало от чревно заболяване, след като е било хранено с бебешката формула Enfamil на компанията. През март Mead Johnson съобщи, че ще обжалва присъдата.
"Това е сложен съдебен казус. Все още е на ранен етап", заяви главният изпълнителен директор Крис Лихт пред журналисти.
Компанията разкри още, че е напът да изпълни годишните си цели за приходите и печалбата благодарение на ръст между 4% и 6% на бизнеса със здравни и хигиенни продукти.
"Бихме могли да очакваме, че цената на акциите ще надмине показателите на конкурентите днес, донякъде ограничена от продължаващата несигурност по отношение на съдебните спорове", посочи анализаторът от Jefferies Дейвид Хейс.
Тримесечните сравними нетни продажби на Reckitt са нараснали с 1,5% на годишна база при прогнозиран по-рано ръст от 0,9%.
Много компании като Reckitt и Nestle инвестират в продуктови иновации, за да си върнат купувачите, които се насочиха към по-евтини алтернативи по време на пандемията от Covid-19 и неотдавнашната криза на разходите за живот. Сега те се надяват, че подобренията в съществуващите продукти ще им позволят да повишат цените, без това да се отрази на обема на продажбите.
Сред другите продукти на Reckitt са таблетките Nurofen, лекарството за простуда Lemsip и презервативите Durex.
Компанията съобщи, че през първото тримесечие обемите на хигиенния бизнес на компанията - най-големият по приходи - са се увеличили с 2,9%, но показателят цена/микс, който показва за колко се продават продуктите, се е повишил с 4,2%.
Общият показател цена/микс се е повишил с 2 на сто, а обемите са намалели с 0,5%. Анализаторите очакваха ръст на показателя цена/микс от 2,2%, а обемите да намалеят с 3,2%.