Българската мебелна индустрия е пример за иновации, модернизация, оптимизация на производството и внедряване на роботизация. Тя е с високо качество, което се цени по света. Това каза Даниела Петрова, изпълнителен директор на Браншовата камара на дървообработващата и мебелна промишленост, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
Петрова коментира водещите тенденции в съвременното мебелно производство, както и кампанията "Мебелите на България - традиции и иновации".
Гостът посочи, че кампанията има за цел да акцентира върху родната продукция. „Да покажем колко се е развил този традиционен за България сектор, защото много голяма част от нашите предприятия вече приличат на аптеки. Имаме много примери за роботизация на цехове, където няма нито един човек, а само машини като в същото време обемът на продукцията се е увеличил, минимализирани са разходите за материали и ресурси", посочи събеседникът.
Качеството на българската продукция е много високо ценено от нашите партньори в чужбина. За голямо съжаление мащабността на този сектор не е достатъчно позната в страната ни, отбеляза Петрова.
Тя уточни, че много от мебелните компании в България работят за премиум брандове в Западна Европа. „Имаме компании, които произвеждат обзавеждането на топ марки в Европа, в Азия, за петзвездни хотелски вериги и офиси“, каза Даниела Петрова.
"Едно от предимствата на българските компании, което ги прави предпочитани от западните партньори, е изключителната гъвкавост. Те са готови да отговарят изключително бързо на променящите се изисквания", каза другият гост по темата Евгения Божерянова, търговски директор на мебелна компания "Валиян".
Основна трудност, с която се бори индустрията е проблемът, свързан с набавянето на суровини, сподели Даниела Петрова.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.