В Източна Европа България се очертава като предпочитано място за аутсорсинг индустрията. Това каза Ивелина Петкова, бизнес мениджър в Wyser България, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
Тя коментира изводите от проучване на компанията за конкурентните предимства на всяка държава от общо 15 предпочитани, който е насочен към инвеститори и компании от сектора.
"България е с по-ниски финансови възнаграждения в сравнителен анализ с други държави, но това не е единствената отправна точка. Ние имаме много други предимства и страната ни се премества от това да е не просто ефективно решение от гледна точка на финансови оптимизации, а по-скоро към локация, която може да генерира иновации и висок потенциал на човешкия капацитет. И може би там е нашето най-силно конкурентно предимство в момента", каза събеседникът.
Според Петкова България е предпочитана страна в аутсорсинг сектора заради това, че разполага с високоекспертни професионалисти, които умеят да разработват иновативни решения. Тя разказва, че за момента у нас най-силно са представени компаниите, които фигурират в ITO и BPO сегмента. Гостът определя и като интересна тенденцията, според която в последните години започват да се насочват и компании представители на центровете за изследователска и развойна дейност.
"Разговаряйки с наши клиенти, до нас достигат компании, които изпитват определени затруднения в намирането на правилните хора за своите екипи. България обаче полага усиля и в това да обучава. Нашите университети имат вече и разработени магистърски програми, в които студентите могат да се обучават. Така че България следва този тренд да може и да предостави нуждата от по-високо специализирани професионалисти в тази посока", отбеляза Петкова.
На въпроса как компаниите се конкурират помежду си за това да се превръщат във все по-привлекателни за кадрите, Петкова изтъква, че е важно да се начертае пътят, по който организациите да са успешни.
Кои са основните предизвикателства пред подбора на кадри в аутсорсинг индустрията? Каква е необходимостта от среден и висш мениджмънт на този етап у нас? Каква е успешната стратегия за една компания, с която да привлича и задържа своите качествени кадри?
Още по темата гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.