fallback

Може ли България да стане световен производител на качествена козметика със свои суровини?

Нови български нискоалкохолни напитки с розова вода навлизат в Китай и Виетнам, каза председател на Сдружение "Българска розова долина"

20:35 | 27.01.23 г. 1

България може да бъде най-големият производител в света на биологични суровини за най-висококачествена козметика. Това каза Владимир Стоянов, управител на "Розара Груп", председател на Сдружение "Българска розова долина" , в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

По този път обаче има много спънки, разкри гостът. „Голямата болка на българските розопроизводители се повтаря през годините - ненавременни средства за прибиране на реколта и слаба заинтересованост към истинските български производители на изложения“, посочи Стоянов.

"Имам страхотни малки фирми, които правят много добра козметика и много добри продукти с роза, но те не могат да бъдат представени адекватно, защото никой не ги кани. Трябва да знаем къде да отидем, да почукаме, за да влезем. Ако не се дава път на тези, които наистина произвеждат натурална козметика, свързана с български суровини, ние няма да излезем от този омагьосан кръг", смята той и допълни, че трябва да се положат повече усилия на изложенията.

По думите му това е пътят да станем най-големият производител в света на биологични суровини за най-висококачествена козметика, за което България има потенциал.

„Страната ни е на второ или трето място в света по богатство и разнообразие на билки. Има много суровина, но е много разочароващо и демотивиращо, когато един български производител "отиде на изложение в далечна страна и след десет часа път със самолет установи, че българската страна не е съумяла за три месеца да изгради изложбения си щанд въпреки стотиците координационни мейли“, каза гостът.

Борим се да запазим малките земеделски производители, изцяло български компании с малки дестилерии. Успяхме да постигнем стабилизиране цената, сподели Стоянов.

Той обобщи, че за големите производители България е по-скоро спирка, порта към Европа, тъй като всички страни, от които се внася розово масло, макар и далеч да не е с качествата на българското - Молдова, Иран, Мароко, Турция - не са в ЕС. И когато производството на четири пет държави мине през България и влезе в ЕС, не виждам как ние имаме някакъв шанс", коментира той.

Гостът разкри и плановете на "Розара Груп" за навлизане на азиатските пазари, след като миналата година в групата влезе и "Винпром Кюстендил". "Обединихме плодовата градина с розовата градина", каза Стоянов. По думите му компанията се възползва от новия тренд за шприц нискоалкохолни напитки с 4,5%-но съдържание на алкохол, които са с много голям ръст на потребление и производство в световен мащаб.

"Перспективите са големи и ако можем да вложим българската роза в един много модерен тренд, както започваме продажбата през 2023 година на водка с роза, има много голяма вероятност с продукти, които наистина се търсят на пазара, да нямаме нужда от някакви постоянни търговски помощи. Когато самият продукт е хубав, когато си уцелил аудиторията, когато си намерил място, на което да продаваш, нещата се случват", отбеляза Стоянов.

Шприц напитките се произвеждат предимно за азиатския пазар. Преди няколко дни мина китайската нова година и започваме да подготвяме продукция за Виетнам и Китай, като засега доставката е с кораби", каза събеседникът.

Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:35 | 27.01.23 г.
fallback
Още от Индустрия виж още