fallback

Работниците на Boeing отхвърлиха и второто предложение за заплатите, стачката продължава

Новото предложение за увеличение на заплатите с 35% в рамките на четири години беше отхвърлено с 64% от гласовете

09:49 | 24.10.24 г.

Работниците в заводите на Boeing гласуваха да отхвърлят предложението за колективен трудов договор и да продължат над петседмичната си стачка в сряда. Това е удар за плана на новия главен изпълнителен директор на компанията Кели Ортберг да заздрави финансите на изпитващия затруднения самолетостроител, предава Ройтерс.

64% от гласувалите се противопоставиха на сделката, която предвиждаше увеличение на заплатите с 35% в рамките на четири години. Това е сериозно препятствие пред Ортберг, който пое ръководния пост през август с обещанието да работи в по-тясно сътрудничество с работниците в заводите в сравнение с предшествениците си.

Отхвърлянето на предложението на Boeing, което беше отправено, след като 95% от работниците гласуваха срещу първия договор миналия месец, отразява годините на недоволство на служителите, които се чувстваха излъгани от компанията в преговори преди десет години. Стачката задълбочава финансовата криза в компанията.

След гласуването синдикални ръководители заявиха, че са готови незабавно да възобновят преговорите с Boeing по първия нов договор от 2014 г. насам, когато компанията използва заплахата да премести производството на новата версия на модела 777 извън региона с цел да прокара сделката, която слага край на традиционните пенсии.

Профсъюзът иска увеличение на заплатите с 40% и връщане на пенсиите.

Работниците в заводите на Boeing изразяват разочарованието си и след десетилетие, в което заплатите им изоставаха от инфлацията, докато самолетостроителят харчеше милиарди долари за обратно изкупуване на акции и плащаше рекордни бонуси на ръководителите си.

„Искам да се върна на масата за преговори. Boeing също трябва да се върне на масата. Да се надяваме, че ще можем да проведем плодотворни обсъждания с компанията и господин Ортберг в опит да разрешим проблема“, коментира главният преговарящ по договора от името на профсъюзите Джон Холдън след гласуването.

Boeing съобщи, че засега няма коментар за гласуването.

Над 30 хил. механици спряха работа в заводите на Boeing на Западното крайбрежие на 13 септември, като замразиха производството на най-продавания модел 737 MAX, както и на широкофюзелажните модели 767 и 777.

Времето за Boeing, която в исторически план е най-големият американски износител, и нейния профсъюз изтича за постигане на сделка преди президентските избори на 5 ноември.

Холдън заяви след гласуването на профсъюза, че ще се свърже с представители на Белия дом, за да разбере дали профсъюзът може да получи още помощ при преговорите с Boeing, който е най-големият клиент на веригите за доставки в американската аерокосмическа индустрия. Тя вече е подложена на сериозен финансов натиск.

Доставчикът на фюзелажи Spirit AeroSystems вече обяви, че пуска в принудителен 21-дневен отпуск 700 служители и допълни, че ако стачката продължи след края на ноември, финансовият натиск и значителният буфер с наличности ще доведат до съкращения и по-драстичен принудителен отпуск.

Boeing обяви планове да съкрати 17 хил. работни места и финализира план да набере до 15 млрд. долара от инвеститорите, за да запази инвестиционния си кредитен рейтинг, а някои клиенти в авиационната индустрия трябваше да намалят графика си с полети заради забавяне на доставките на самолети.

При представянето на отчета си в сряда Boeing прогнозира, че ще харчи много през 2025 г., а Ортберг предупреди, че няма бързо решение на проблемите на самолетостроителя. Призракът на кризата с качеството след откъсването на врата по време на полет през януари преследва Boeing.

Отхвърлянето на предложението от работниците в сряда е второто в официално гласуване след предложението за увеличение на заплатите с 25% в рамките на четири години, което беше отхвърлено миналия месец и доведе до стачката.

Заради стачката Boeing отчете загуба от 6 млрд. долара през третото тримесечие, а загубата от началото на годината достига близо 8 млрд. долара.

Приходите за тримесечието са спаднали с 1% до 17,84 млрд. долара. В същото време ръстът на приходите на Boeing Global Services се е забавил до 2% през тримесечието до септември спрямо ръст от 9 на сто миналата година и 7% през първото тримесечие на тази година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:49 | 24.10.24 г.
fallback
Още от Транспорт и инфраструктура виж още