Когато Китай премахна ограниченията, въведени заради пандемията от коронавируса, западните авиокомпании веднага възстановиха полетите си до страната, надявайки се на традиционно разточително харчещите китайски туристи. Година по-късно надеждите им не се оправдават, а обявените по-рано планове за нови дестинации - пропадат, пише CNN. Нещо повече - забавеното възстановяване на китайската икономика накара някои авиокомпании да отменят някои от директните маршрути между Китай и Запада.
Сред тях са Delta Air Lines, която се отказа да възстанови линията Лос Анджелис - Шанхай, както и British Airways, която отменя своите полети от Лондон до Пекин от октомври поне до ноември 2025 година. Европейските авиокомпании са по-сериозно засегнати заради войната в Украйна. Бойните действия затвориха въздушното пространство над Украйна и това удължава полетите, съответно - увеличава и разходите за тях. От съображения за сигурност компаниите не преминават и през територията на Русия.
В момента китайските авиолинии се възползват от този факт и предлагат по-кратки пътувания до Европа и Северна Америка, преминавайки през Русия. Всъщност китайските туристи винаги са предпочитали своите авиокомпании, обслужвани от китайскогворящ персонал, посочва CNN.
Така Air China добави още полети до САЩ - до Лос Анджелис и до Ню Йорк.
Избягването на териториите на Русия и Украйна може да коства допълнителни между 8 хил. и 10 хил. долара за гориво, както и два часа по-дълъг полет до Европа, който също коства допълнителни разходи за екипажа и още самолети на разположение за обслужване на другите дестинации.
По тази причина и много от авиокомпаниите се отказват от дестинацията.
Освен че не летят над Русия американските авиокомпании са избягвани и заради нарастващото напрежение между Китай и САЩ заради санкциите и опасенията за зараждащата се търговска война, ако изборите за президент бъдат спечелени от Доналд Тръмп.