fallback

Регионалният министър не се ангажира със срок за изграждането на тунела под Шипка

Виолета Коритарова определи строителството на тунела за „тъжен рекорд“

11:59 | 25.07.24 г.

358 млн. ще струва тунела под Шипка, но не е ясно кога ще може да започне изграждането му. Това стана ясно от изказване на министъра на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова по време на изслушване в парламента.

„Оптимистичният срок“ за започване на дейностите за изработване на техническия проект за тунел под Шипка е през 2025 г., предава БТА. Причината е, че през тази година трябва да започне осигуряването на площите за порталите на тунела, а всички последващи процедури изискват съответните законови срокове.

„Затова начален срок за започване на строително-монтажните работи по проекта не бих могла да поема ангажимент да споделя“, каза Коритарова в отговор на депутатски въпрос.

За съжаление, тунелът под Шипка е поредният тъжен рекорд – изграждането му се очаква повече от 127 години, каза още тя, цитирана от „Фокус“.

Коритарова заяви, че има осигурено финансиране по проекта, като допълни, че част от тези средства ще бъдат от държавния бюджет и те са планирани в капиталовата програма на Агенция „Пътна инфраструктура“, а другата част ще бъде осигурена по програма „Транспортна свързаност“ (2021-2027).

Коритарова посочи, че през април е паднала последната пречка за започването на проекта, но са констатирани грешки в подробните устройствени планове и кадастралните карти на общините Казанлък и Габрово. За да се продължи със строителството, трябва да приключат всички процедури по проектиране и след като бъдат издадени разрешителни за строеж.

Срокът за проектиране на тунела е 8 месеца, а строителството ще продължи около 3 години и половина. Тунелът ще е с дължина 3,2 км и цели да осигури пряка връзка между Северна и Южна България в централната част на страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:59 | 25.07.24 г.
fallback
Още от Транспорт и инфраструктура виж още