До три месеца може да се пристъпи към издаване на разрешение за строеж и строително-монтажни работи по лотове 4, 5 и 6 от автомагистрала "Хемус" и строителството да започне до края на годината. Това обяви Йордан Вълчев, председател на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), по време на провеждащото се парламентарно изслушване за напредъка на строителството на автомагистрала "Хемус" и напредъка в процедурите по започване на строителството на автомагистрала "Черно море", предаде БТА.
В отговор на въпрос на народния представител Йордан Терзийски от парламентарната група на „Продължаваме промяната“ –„Демократична България“, Йордан Вълчев обясни, че от АПИ са избрали варианта за намален габарит до 27 метра и ограничение на скоростта до 120 км.
Според него по този начин няма да се забави началото на строителството, а също така ще се постигне и по-добра интеграция с изпълнените след това лотове 9 и 10.
В изслушването участва и служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова, която предупреди, че колкото повече се бави строителството на автомагистрала "Хемус", толкова по-скъпа ще става тя.
По думите ѝ едва сега започва истинското строителство заради саниране на обекта. „116 милиона лева по един договор се индексират, като индексацията е в размер на 30,6 млн. лева, или 32% от стойността на извършените дейности. По друг, за 2,7 млн. лева – над 500 хил. лева е индексацията. Строители не се отказват и продължават да строят магистралата“, поясни тя.
Коритарова съобщи, че има два варианта за строителството на АМ „Черно море“, но в МРРБ очакват ОВОС от екоминистерството. В единия са предвидени много съоръжения – тунел, мостове, виадукти. При другия също има много на брой съоръжения и се чака отговор от "Басейнова дирекция".
Investor.bg припомня, че през 2020 стартира идеята за АМ „Черно море", която да свърже Варна с Бургас. Очаква се строителството да започне през 2025 г.