fallback

Lufthansa намали за втори път целта за печалбата си през 2024 г.

Авиокомпаниите в Европа трябва да се справят с растящи разходи и забавяне на доставките на самолети

19:12 | 12.07.24 г.

Германската авиокомпания Lufthansa, която е една от водещите в Европа, понижи очакванията за печалбата си през 2024 г. за втори път и отправи предупреждение за печалбата си през второто тримесечие, тъй като се бори с ниска възвръщаемост и оперативни проблеми, предава Ройтерс.

Предупреждението показва притесненията за по-слабо от очакванията тримесечие за авиокомпаниите, които се борят с високи разходи за труд и оперативни разходи, както и със слаби средни приходи от пътник заради натиск върху цените на билетите.

Книжата на Lufthansa поевтиняват с 3,8% и тласнаха надолу цената на акциите на IAG, собственик на British Airways, с 2,7%, на easyJet с почти 1% и на Air France-KLM с близо 2%.

Lufthansa очаква коригирана печалба преди лихви и данъци (EBIT) за 2024 г. между 1,4 млрд. евро и 1,8 млрд. евро, спад спрямо предишна цел за около 2,2 млрд. евро.

Тя съобщи, че коригираната ѝ EBIT за второто тримесечие е намаляла с над една трета до 686 млн. евро. Компанията ще обяви резултатите си за второто тримесечие на 31 юли.

„Започна обхватна програма за преструктуриране“, която засяга марките Lufthansa и регионалния авиопревозвач Cityline, съобщи компанията и допълни, че основният ѝ бранд е особено тежко засегнат от отрицателните пазарни тенденции.

„Свързан с пазара спад в приходите от всички региони, особено в Азия, има отрицателно въздействие“, съобщи компанията.

Lufthansa отправи предупреждение за печалбата си през първото тримесечие през април на фона на растящи разходи, свързани със стачка. Тя също така посочи „неефективности в полетните операции“ на Lufthansa и Cityline и забавени доставки на самолети.

Пазарни анализатори коментират, че решението на Lufthansa не е изненадващо предвид предизвикателствата ѝ с разходите и забавянето на доставки от самолетопроизводителите Airbus и Boeing, които засягат авиационния сектор.

В писмо до служителите по-рано тази седмица Lufthansa посочи намаляване на оперативните разходи заради по-конкурентна среда и свиването на приходите от по-слабите корпоративни пътувания.

„Тази слабост на приходите вероятно ще продължи през третото, четвъртото тримесечие, това обяснява и програмата за преструктуриране, която планират“, коментира Стивън Фурлонг, анализатор в компанията Davy.

Други авиокомпании, включително Ryanair, предупредиха за по-бавно повишаване на цените на билетите от очакванията, а Air France-KLM съобщи през първото си тримесечие, че има затруднения с по-високите разходи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:13 | 12.07.24 г.
fallback
Още от Транспорт и инфраструктура виж още