Трудно по административен път може да се ограничи движението. Така Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите, коментира пред Bulgaria ON AIR новите правила на Европейския съюз (ЕС), според които интелигентен софтуер ще пречи на шофьорите на нарушават ограниченията на скоростта по пътя. Предвижда се да има звуково и светлинно сигнализиране по таблото на автомобила, така че да се привлече вниманието на шофьора, когато превиши скоростта.
Изкуственият интелект ще реагира на перфектна организация на движението, на правилно поставена маркировка, а в България не виждаме това. Той няма да може да реагира на закритите от клони пътни знаци, каза още Георгиев.
„Смесени са чувствата, които изпитвам от това поредно бюрократично решение на Брюксел. За всеки калпазанлък има оправдание. За сметка на повишения брой институции, които се занимават с контрол, контролът рязко изчезна от полезрението ни“, каза той.
Според него безспорно изкуственият интелект ще навлиза все по-дълбоко в пътното движение, но не бива да се забравя ролята на човешкия фактор.
„Не е тайна, че и в момента се махат VPF филтрите, променя се софтуерът, така че да няма проблем след премахването му, не е тайна, че вече се изолира и системата АdBlue. Трудно е по един такъв административно-бюрократичен път да се ограничи движението“, подчерта Георгиев.
„Смятам, че на този етап в близките години тази система няма да може да действа, защото всички тези проблеми не могат да се решат с магическа пръчка с 5-6 месеца или една година“, посочи специалистът.
Още видеа гледайте в сайта на Bulgaria ON AIR.