fallback

ЕП прие предложението на Андрей Новаков камионите да се обработват за 60 секунди на границите

ЕК ще трябва да предложи законодателни мерки за създаване на стандарт за целия ЕС

19:12 | 11.04.24 г. 1
Автор - снимка
Създател

Европейската комисия да предложи незабавни и обвързващи законодателни мерки за създаване на стандарт за целия ЕС от средно една минута за обработка на тежкотоварни превозни средства на граничните пунктове в ЕС. Това се посочва в приетата днес от Европейския парламент резолюция по петицията на българския евродепутат от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков за преодоляване на задръстванията от камиони по европейските граници.

Резолюцията идва като мярка за премахване на километричните опашки по границите след многократни призиви и инициативи за намиране на трайно решение на проблема и осигуряване на достойни условия за труд на шофьорите.

"Пробив е. Важно е за всички, които са пътували и виждат какво се случва по границите. Шанс за България е да се чуе с нещо хубаво, тъй като това е проблем в много държави. Инициативата е сто процента българска, защото сто процента от тези 45 хил. подписа, които събрахме, са дошли от България", заяви Новаков в коментар за Bulgaria ON AIR.

Предстои Съдът на Европейския съюз да се произнесе и да отмени част от Пакет "Мобилност", посочи още Новаков.

"Това трябва да е първата задача на новия комисар по транспорта, който ще дойде веднага след изборите. До края на годината трябва да имаме повече яснота. Текстът, който прие ЕП, е много категоричен - настоява за незабавно законодателна инициатива на ЕК, правно обвързваща, която да въведе една минута средно за преминаване на европейска граница в целия ЕС", конкретизира Новаков. 

"Всеки ден напускат шофьори заради опашките по границите. На тях им се плаща да управляват камион, а не да прекарват по 3 дни на граници, без тоалетна, без легло, без храна и вода. Ето защо това е добре и за тях", каза още евродепутатът.

През февруари миналата година Андрей Новаков внесе в Европейския парламент 44 247 подписа с искане за дебат и позиция за решение на проблема. Документът беше разгледан в Комисията по петиции през ноември, а три месеца по-късно идеята беше включена в резолюция за гласуване от Европейския парламент. С нея Европейският парламент настоява също държавите членки да допускат камиони до по-малките гранични пунктове по време на ремонт на основните артерии. По този начин ще бъде избегнат наболял проблем, при който шофьорите изпадат в зависимост от произволни действия на отделните държави.

Специално внимание се обръща и на липсата на достатъчно професионални шофьори, като се очаква Европейската комисия и страните членки на ЕС да предложат конкретни мерки за стимулиране на интереса сред младите и за насърчаване на партньорствата между професионалните училища и транспортните компании.

В предложение за резолюция Европейският парламент призова България и Румъния да бъдат приети и в сухопътния Шенген до края на годината, след като проверките по морските и въздушни граници отпаднаха от 31 март. Евродепутатите подчертават, че стотици товарни превозни средства се задържат всеки ден по вътрешните граници на евросъюза, а това води до отражения за здравето и условията на труд на водачите, за пътната безопасност и дейността на превозвачите.

Новаков изрази песимизъм относно влизането ни в Шенген до края на годината.

"Да получим дата през 2025 г. е нещо по-възможно. Политическите трусове от последните дни стигнаха и до Брюксел, това не ни помага. В тях са замесени службите за сигурност, МВР. Трябва да се справяме с щети върху имиджа на България, който е накърнен", обобщи евродепутатът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:12 | 11.04.24 г.
fallback
Още от Транспорт и инфраструктура виж още