fallback

200 млн. евро губят превозвачите заради опашките на границата с Румъния

Камарата на автомобилните превозвачи ще настоява за облекчаване на контрола на българо-румънската граница

10:06 | 10.01.24 г.

200 млн. евро са загубите за българските превозвачи от дългия престой на границата с Румъния. Това каза Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи пред Bulgaria ON AIR.

Той отбеляза, че се създават и предпоставки за опасни пътища в тези райони заради колоните от тежкотоварни автомобили. Димитров подчерта, че всеки ден забавяне на стоката е загуба и за българската икономика.

„Опашките по границата са с години наред. Чака се на границата между България и Румъния понякога с дни. Много пъти сме настоявали за облекчаване на контрола“, каза Димитър Димитров.

Предстои среща на превозвачите с финансовия министър Асен Василев, за да обсъдят въпроса с проверките. 

„Има огромни буферни паркинги на границата между Румъния и България и не се мисли в посока да се облекчи режимът, така че да сме конкурентни на превозвачите от Западна Европа. Това оскъпява доставките, отразява се и на цените, а все повече и на шофьорите, които чакат с часове. Това води до положение, че въпреки че заплатите са едни от най-високите, има отлив на желаещите да упражняват тази професия“, каза пред Bulgaria ON AIR предприемачът Таня Скринска.

Според нея трябва да се увеличат броят на гишетата и хората, които обработват документите.

„Настояваме за конкретна дата за присъединяването ни със сухопътните граници в Шенген“, допълни Димитров и припомни, че България и Румъния са изпълнили всички условия за присъединяване към Шенген.

„Бихме настоявали влизането ни в Шенген, макар по въздух и вода, все пак да е полезно и за българските превозвачи. Конкретно такива мерки са премахването на кантарите на границите", каза още Димитров.

Гледайте още видеа в сайта на Bulgaria ON AIR.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:06 | 10.01.24 г.
fallback
Още от Транспорт и инфраструктура виж още