fallback

Контейнерните превози по света поевтиняват

Струпванията на кораби, наблюдавани по време на пандемията, вече ги няма

21:55 | 05.10.23 г.
Автор - снимка
Създател

Фирмите, използващи товарни кораби, за да транспортират продукцията си, ще продължат да се радват на значително по-ниски цени за превоз, макар тази тенденция да не допада на компаниите за морски транспорт. Това сочат най-новите оценки на Института за световна икономика в Кил (IfW Kiel), предадоха DPA и БТА.

През последните две години компаниите за превоз на контейнери постигнаха огромни печалби, констатират експертите на германския институт.

Според тях обаче тарифите за морски товари са намалели под средните стойности, регистрирани преди пандемията от Covid-19. Това важи с особена сила за американските пристанища, в които цената на контейнер е спаднала от над 8000 долара до малко над 1000 долара в рамките на година.

Тенденцията върви ръка за ръка с нормализирането на световния транспорт на стоки по море, който беше значително нарушен по време на пандемията.

Тъй като корабите и контейнерите, които те превозват, често не са били на правилното място в точното време, тарифите за навло (предоставено право на наемане на кораб или използване на част от него за превоз на товари – бел. ред.) се повишаваха до миналата година. Струпванията на кораби, наблюдавани по време на пандемията, обаче вече ги няма, установяват от икономическия институт.

Според експертите "едва около 7 процента от всички стоки, транспортирани по света, в момента са блокирани - пренебрежимо ниска цифра в исторически план". В пика си по време на пандемията този дял достигаше около 14 процента.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:55 | 05.10.23 г.
fallback
Още от Транспорт и инфраструктура виж още