Две от най-големите авиокомпании в Европа дадоха оптимистична прогноза за останалата част от годината, като заявиха, че търсенето остава силно - туристите продължават да резервират повече пътувания на дълги разстояния, съобщава Bloomberg.
Компанията майка на British Airways - IAG SA, и Air France-KLM отчетоха по-добри от очакваните приходи за второто тримесечие. Това се дължи на стабилното търсене на далечни и първокласни пътувания въпреки по-слабото търсене на бизнес пътувания. IAG очаква тази година да достигне 97% от капацитета си преди пандемията от Covid-19, а Air France-KLM очаква да достигне 95%.
"За нас нещата продължават да са силни", заяви главният финансов директор на Air France Стивън Заат в интервю за Bloomberg Television. "Виждаме повече трафик в премиум сегмента. Докато безработица няма, това търсене ще се запази". Според него продължава да има несъответствие между предлагането и търсенето, особено при пътуванията на дълги разстояния.
Авиокомпаниите в Европа отчитат голямо търсене на самолетни билети в периода на възстановяване след пандемията, навлизайки в натоварения летен ваканционен сезон, което спомага за повишаване на цените на билетите и за подобряване на счетоводните баланси. IAG заяви, че бизнесът се развива добре както по маршрутите през Северния, така и през Южния Атлантик, тъй като клиентите продължават да дават приоритет на почивките.
Акциите на IAG поскъпнаха с 2,9% след представянето на отчета, а тези на Air France-KLM поевтиняха с 3,7%. Някои анализатори посочиха, че френско-нидерландската компания с малко е пропуснала очакванията за част от приходите от пътникокилометри и наличните места - два ключови показателя, които помагат за определяне на търсенето на въздушен транспорт, а данните за капацитета също са били разочароващи.
Въпреки че и двете компании заявиха, че няма признаци за отслабване на резервациите, опасенията за дългосрочната устойчивост на търсенето се увеличават, тъй като потребителите се сблъскват със спираловидната инфлация и разходите за ипотечни кредити.
Тази седмица Ryanair Holding Plc, най-големият нискотарифен превозвач в Европа, понижи прогнозата си за трафика за цялата година и заяви, че може да се наложи да намали цените на билетите, за да запълни местата тази зима, тъй като пътниците стават по-чувствителни към разходите. От IAG заявиха, че продължават да се съобразяват с по-голямата несигурност, която може да повлияе на резултатите за цялата година.