fallback

British Airways изрази оптимизъм за перспективите през 2023 г.

IAG - компанията майка на British Airways, отчете по-добри от очакваното приходи за второто тримесечие

14:34 | 28.07.23 г.
Автор - снимка
Създател

Две от най-големите авиокомпании в Европа дадоха оптимистична прогноза за останалата част от годината, като заявиха, че търсенето остава силно - туристите продължават да резервират повече пътувания на дълги разстояния, съобщава Bloomberg.

Компанията майка на British Airways - IAG SA, и Air France-KLM отчетоха по-добри от очакваните приходи за второто тримесечие. Това се дължи на стабилното търсене на далечни и първокласни пътувания въпреки по-слабото търсене на бизнес пътувания. IAG очаква тази година да достигне 97% от капацитета си преди пандемията от Covid-19, а Air France-KLM очаква да достигне 95%.

"За нас нещата продължават да са силни", заяви главният финансов директор на Air France Стивън Заат в интервю за Bloomberg Television. "Виждаме повече трафик в премиум сегмента. Докато безработица няма, това търсене ще се запази". Според него продължава да има несъответствие между предлагането и търсенето, особено при пътуванията на дълги разстояния.

Авиокомпаниите в Европа отчитат голямо търсене на самолетни билети в периода на възстановяване след пандемията, навлизайки в натоварения летен ваканционен сезон, което спомага за повишаване на цените на билетите и за подобряване на счетоводните баланси. IAG заяви, че бизнесът се развива добре както по маршрутите през Северния, така и през Южния Атлантик, тъй като клиентите продължават да дават приоритет на почивките.

Акциите на IAG поскъпнаха с 2,9% след представянето на отчета, а тези на Air France-KLM поевтиняха с 3,7%. Някои анализатори посочиха, че френско-нидерландската компания с малко е пропуснала очакванията за част от приходите от пътникокилометри и наличните места - два ключови показателя, които помагат за определяне на търсенето на въздушен транспорт, а данните за капацитета също са били разочароващи.

Въпреки че и двете компании заявиха, че няма признаци за отслабване на резервациите, опасенията за дългосрочната устойчивост на търсенето се увеличават, тъй като потребителите се сблъскват със спираловидната инфлация и разходите за ипотечни кредити.

Тази седмица Ryanair Holding Plc, най-големият нискотарифен превозвач в Европа, понижи прогнозата си за трафика за цялата година и заяви, че може да се наложи да намали цените на билетите, за да запълни местата тази зима, тъй като пътниците стават по-чувствителни към разходите. От IAG заявиха, че продължават да се съобразяват с по-голямата несигурност, която може да повлияе на резултатите за цялата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:34 | 28.07.23 г.
fallback
Още от Транспорт и инфраструктура виж още